Avatar billede Eva Juniormester
15. marts 2018 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan arbejde to steder samtidig?

Jeg er igang med at omdøbe en masse videoer. Disse ligger i en mappe i 'Mine dokumenter'. Navnene henter jeg fra en side på nettet. Har fået netsiden formindsket, så den kan være 'inde i mappen'. Altså er både mappen og netsiden oppe/åbne samtidig. Men når jeg så har noteret mig navnet på netsiden, og vil skrive den ind på videoen (højreklikker på videoen), lukker netsiden ned (minimerer). Når jeg så skal omdøbe næste video, må jeg igen maximere netsiden for at se næste navn, jeg skal skrive ind.
Hvordan gør jeg, så jeg kan arbejde begge steder, uden at 'arbejdspladserne' minimerer sig?
Måske er dette lidt klodset formuleret, men jeg håber I forstår hvad jeg mener! :)
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2018 - 20:16 #1
Jeg har ikke testet det, men måske det her kan hjælpe:

https://www.gcflearnfree.org/windows10/tips-for-managing-multiple-windows/1/
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2018 - 20:37 #2
Kan du ikke anbringe stifinder og netsiden ved siden af hinanden, så det hver fylder halvdelen af skærmen. Størrelsen tilpasses halv skærmstørrelse, eller har jeg helt misforstået problemet?
Avatar billede Eva Juniormester
15. marts 2018 - 20:47 #3
Tak for jeres tips. Testede dit råd først, ink. Og det var selvfølgelig dét jeg skulle gøre. TAK for det! :)
Skal få læst tipsene fra linket du postede, milter. Sikkert flere gode tips der! :D
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2018 - 20:51 #4
#3.

Ok, jeg har nok misforstået dit spørgsmål og troede, at det var inks forslag i #2, du ikke kunne få til at fungere :-)
Avatar billede Eva Juniormester
15. marts 2018 - 21:03 #5
Jeg havde sat vinduerne ovenpå (indeni) hindanden og ikke ved siden af hindanden, dermed problemet. Nu fungerer det, altså ved at sætte siderne (forminsket), ved siden af hindanden. :)