Avatar billede Uvanga Ekspert
17. marts 2018 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrive skilte med tekst-tekst bliver utydelig, skygger

Jeg har udskrevet et par advarselsskilte med tekst fra nettet. Men tekst på udskrift er "hakket" og med skygger. Det ser ikke så godt ud, er der en metode til at få udskrift til være som på skærm, klar og uden skygger.
Avatar billede finb Ekspert
17. marts 2018 - 09:14 #1
Find samme skilte i en bedre opløsning,
eller skriv selv af efter de nuværende.
fx Word kan tage ret stor font.
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. marts 2018 - 11:11 #2
#1
"Find samme skilte i en bedre opløsning"
Er prøvet, dog uden det ønskede resultat.
#2
"eller skriv selv af efter de nuværende"
Det er selvfølgelig en mulighed, men med en rund ramme er det lidt besværlig at tegne en ny. Så kan man næsten lige så godt selv lave skilt fra bunden.

Jeg har dog eksperimenteret lidt, og fundet flg.:
Hvis man åbner billede(link) i nyt vindue, og hvis behov forstører vindue med Ctrl+scroll mus.
Derefter anvende windows klippeværktøj, og udskriv eller indsæt i word.
Det giver faktisk et rimeligt skarpt print.
Andre bud?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. marts 2018 - 12:49 #3
Et link til skiltene, så har jeg software til at lave dem i knivskarp version til print.
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. marts 2018 - 13:34 #4
Jeg har i mellemtiden fundet et par steder hvor jeg kan downloade de ønskede skilte i PDF format. De står knivskarpt på udskrivning ;-)
Men hvis det software du nævner er af generel karakter, vil jeg da gerne have det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. marts 2018 - 14:39 #5
Det er Adobe Illustrator, som koster en mindre formue.
Hvis materialet er nogenlunde godt, kan man bruge en af de gratis online løsninger, men man får ikke samme muligheder for efterredigering.
https://www.vectorizer.io
https://vectormagic.com