Avatar billede zenne Novice
17. marts 2018 - 20:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows glemmer login

Hej Eksperter.

Når jeg tilføjer en netværksharddisk i Windows 10, min nas, så starter alt med at fungerer fint. Problemet opstår når jeg genstarter computeren.

Når det sker, så beder Windows om login oplysninger igen, men for det første, så fra et gammelt brugernavn (jeg havde oprettet for lang tid siden). Jeg vælger at logge ind med anden bruger, og klikker af med flueben at den skal huske mine legitimationsoplysninger, men når jeg genstarter er det forfra igen. Nogle ideer?

Det er Windows 10, en Synology NAS, jeg har ikke login på selve Windows.

Tak.
Avatar billede martens Guru
17. marts 2018 - 21:10 #1
Det kan du da scripte dig ud af ...
Så der køres et script, når din computer starter op, der tilkobler din NAS med legitimationsoplysningerne...

du laver en batch-fil der indeholder følgende :

@echo off
net use z: /DELETE /Y

net use z: \\nasserver\sharename /user:USERNAME PASSWORD
pause
exit
Avatar billede zenne Novice
18. marts 2018 - 10:59 #2
Jeg har 2 netværk herhjemme, NAS er på et sikkert netværk jeg bruger engang imellem, jeg ved derfor ikke om en batch kommer til at virke?
Avatar billede martens Guru
18. marts 2018 - 11:41 #3
Du kunne jo teste det.. .😀
Avatar billede zenne Novice
18. marts 2018 - 11:47 #4
Hvornår kører sådan en batch, når Windows starter?
Avatar billede zenne Novice
18. marts 2018 - 13:37 #5
Jeg prøvede, det virkede ikke.

Andre ideer? :)
Avatar billede zenne Novice
19. marts 2018 - 21:09 #6
Løsning: Søg på legitimationsoplysninger ved at klikke på windowslogoet nede til venstre. Her kan du redigere tidligere login og opdatere med et nyt, så virker det!