Avatar billede Leif Jørgensen Juniormester
18. marts 2018 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udskrive variabler på labelprinter

Jeg har nu googlet nettet tyndt i flere uger for at finde ud af hvordan jeg kan udskrive nogle php variabler på min labelprinter jeg har både en brother labelprinter og en dymo.

jeg vil gerne have min kode til at tage mine variabler f.eks $variable, $varible1, og udskrive dem på en af mine labelprintere gerne uden printboks men jeg er spejlblank og kommer ikke rigtig videre med det er der en der kan hjælpe lidt her ?
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 14:48 #1
Hvordan kommunikerer du med printerne? Altså, trykker du bare print på en side, eller er det via en API eller en driverforbindelse eller hvad?
Avatar billede Leif Jørgensen Juniormester
18. marts 2018 - 14:58 #2
De er netværksprintere hele problematikke er at finde ud af hvordan jeg kommulikerer med printerne mht opsætning mv
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 15:11 #3
Okay, netværksprintere - vigtig oplysning. Og dit spørgsmål går på at forbinde til dem med PHP, ikke specifikt variabler som du skriver?

Er der noget du har prøvet, som ikke virker, eller er du totalt på bar bund? Har du f.eks. forsøgt med printer_open('\\\\Netværksadresse-eller-IP\\PrinterNavn'); ?
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 15:13 #4
Alternativt, er du i stand til at forbinde til printeren fra kommandolinje?
Avatar billede Leif Jørgensen Juniormester
18. marts 2018 - 15:18 #5
Efter at have prøvet en hel masse må jeg sige at jer er totalt på bar bund, jeg jeg skal forbinde dem med php for det er jo der jeg har de variabler der skal udskrives evt skal det måske ske gennem et JavaScript ?
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 15:26 #6
Javascript kan ikke bruges, med mindre printerne stiller et REST-API eller lignende til rådighed - eller hvis du kører det gennem Node. Men PHP kan muligvis.

Men har du prøvet de ting jeg nævnte? Og du siger du har prøvet en hel masse, som man må gå ud fra ikke har virket. Kan du nævne hvad det er du har prøvet? Både for at etablere det niveau vi er på, og for ikke at spilde tiden på ting, du allerede har afprøvet.
Avatar billede Leif Jørgensen Juniormester
18. marts 2018 - 15:35 #7
jamen jeg har som sagt prøvet stort set alt hvad jeg har kunne google mig frem til men og der er nok også noget af der der virker det skyldes nok mine manglende evener,
der er masser af indlæg om det på nettet men jeg fatter det bare ikke når jeg kigger på det se f.eks https://github.com/RamyTalal/Label-Printer der er flere der skriver det virker fint men bare ikke når jeg prøver og mht niveau er vi nok på 0
Avatar billede phpnoob Novice
18. marts 2018 - 20:34 #8
Først skal du havde connected printeren til din computer. Også laver du en komando at du vil gerne havde printet den fil ud med variableren i?..
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. marts 2018 - 07:38 #9
Har du prøvet at kigge på Brother b-pac pakken?

Udfra den pakke har jeg fået udviklet et C# program som håndtere label udskrift jobs fra intranettet (mysql / PHP baseret) for virksomheden jeg arbejder i. Men det er skræddersyet til intranettet.

Der kunne være lidt inspiration at hente i pakken.
Avatar billede Leif Jørgensen Juniormester
19. marts 2018 - 14:59 #10
Har fundet ud af at problemet ligger i at min side kører på min sonolygy webserver der ikke understøtter php print kommandoer så det er derfor der ikke er noget som helst der virker :(  Så er nødt til at finde en anden måde at styre printeren på det program du har skrevet i C# er det noget du vil dele koderne til ved godt det ikke virker men ku muligvis bruges som inspiration ?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. marts 2018 - 07:19 #11
Kan ikke dele programmet desværre. Men brugte egentlig bare det C# eksempel som ligger i b-pac pakken og rettet det til op imod vores intranet.