Avatar billede soren01 Novice
20. marts 2018 - 17:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

overfør mail lister fra Microsoft live mail til Mozilla Thunderbird

Hej. Er det muligt at overføre mail lister fra Microsoft live mail til Mozilla Thunderbird. Min svigerfar har fået ny computer med win 10 på. Han ville gerne have haft ms live mail som var på den gamle men det eksister jo ikke mere. Jeg kan godt ekspoter hans adresse kartotek som VCF visitkort, og impoter dem i Mozilla Thunderbird men så ryger hans maillister. Er det muligt at ekspoter dem.

Mvh
Søren
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 18:59 #1
Han kan bruge Windows Mail Hvis han logger på med sin Live Mail Konto Har han stadig alle sine Mail.
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2018 - 20:05 #2
#1 jeg tror der menes Windows Live Mail, der var en app/et program i Windows Essentials. Se dette link
https://support.microsoft.com/da-dk/help/18614

Jeg er ikke bekendt med, at der findes mulighed for at overføre Mailinglister, så det bliver nok den tunge vej med at udarbejde dem igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 20:23 #3
Nu er det så sådan at jeg tidligere havde Windows Live Mail. Og da den holdt op åbnede jeg Windows Mail i Windows 10 indtastede jeg min Mail adresse og mit Password og voila så kørte det! og jeg har gjort det samme for mange andre!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 20:38 #4
Der går kort tid og så har den hentet dine mails når du så får muligheden siger du ja til at importere dine Kontaktpersoner. Og når du er på en fremmed Pc: kan du logge på Outlook med samme konto og se og sende dine mail på den fremmede PC: du skal så blot ikke markere at den skal huske dine data.
https://ibb.co/nd14VH
Avatar billede soren01 Novice
20. marts 2018 - 20:40 #5
Har har alle hans mails og adresser fra den gamle computer. Det er kun mail listerne han gerne vi have over da han er formand for noget forening værk. Han kunne ikke lide Windows mailappen og jeg synes at thunderbird minde mest og Windows Live mail. Han må bare i gang med at oprette hans lister igen. Tak for hjælpen alle sammen 😀
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 20:55 #6
an kan jo med samme login brug Outlook.
https://ibb.co/k7smAH
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 21:03 #7
#2 Citat.
Jeg er ikke bekendt med, at der findes mulighed for at overføre Mailinglister, så det bliver nok den tunge vej med at udarbejde dem igen.
Hvorfor udtaler du dig så?
Avatar billede soren01 Novice
20. marts 2018 - 21:15 #8
Poko1. Hvad mener du med'Hvorfor udtaler du dig så?' ?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. marts 2018 - 21:42 #9
det var jo ikke til dig men #2
Avatar billede soren01 Novice
20. marts 2018 - 22:10 #10
Ok 😀