Avatar billede JSGAARD Praktikant
22. marts 2018 - 14:41 Der er 6 kommentarer

Grafer

Hej,

Jeg har et datasæt med real og budget for forskellige afdelinger jeg gerne vil have i én graf, hvis det er muligt...
Jeg vil gerne have real og budget for hver måned for hver afdeling ligger sig oven i hinanden.
Datasættet ser således ud:
              real-jan    bud-jan    real-feb    bud-feb  osv.
Afd. X        12          10              15          16
Afd. Y          8            6              10          14
Afd. Z        20          14              13          19

Jeg har forsøgt at ligge budget ind som sekundær akse, men så ligger alle data sig på samme vertikale linje og ikke ud måned for måned.
Hvor real tallene ligger sig måned for måned i grupperet søjle som de skal.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. marts 2018 - 15:20 #1
Avatar billede JSGAARD Praktikant
22. marts 2018 - 15:33 #2
Ikke helt, kurvernesdata punkter vil jeg gerne have ligger oven i real og budget søjlerne.
Så den orangekurves første punkt ligger i midten af den orange søjle, i forhold til X-aksen, og den blå det samme.
så vil jeg have kurverne til at være punkter uden linje, men det er nemt klaret.
Det er det med at få punkterne til at være det korrekte sted der driller :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. marts 2018 - 18:09 #3
Aner ikke hvordan det kan gøres.
Avatar billede anedi Ekspert
23. marts 2018 - 13:06 #4
Jeg tror du er nødt til at ændre måden dine data er opstillet på og have en x-akse der har et datopunkt for hver måned for hver afdeling:

Jeg har lavet et eksempel du kan se her:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=63186744333922330233

Vh
Anedi
Avatar billede anedi Ekspert
04. maj 2018 - 13:44 #5
Kom du videre med opgaven?
Avatar billede JSGAARD Praktikant
07. maj 2018 - 20:42 #6
Stadig ikke løst, men fandt en work around ved at lave 2 grafer og sætte dem oven i hindanden, hvor den ene havde transparent baggrund.