Avatar billede hrasbo Praktikant
22. marts 2018 - 16:21 Der er 1 kommentar

Recaptcha i asp på en side

Hej

Jeg skal have Recaptcha til at virke sammen med en standard formmail.
Der kan ikke rettes i formmail.cgi eller andet.

Hvordan får jeg den til at tjekke Recaptcha og bagefter kører formmailen igennem som normalt.

Har fundet denne:
https://www.mrwebmaster.it/asp/recaptcha-v2-classic-asp_12460.html

Men hvordan får jeg kørt, på samme side:
Dim recaptcha_passed
recaptcha_passed = recaptcha_check(Request.Form("g-recaptcha-response"))
' Effettuo un controllo condizionale
If recaptcha_passed = False Then
  ' Errore di validazione ...
Else
  ' Validazione riuscita ...
End If
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
28. august 2018 - 11:15 #1
Nu ved jeg ikke hvor i processen du befinder dig, men til at starte med skal du oprette en api-key på google, så du adgang til re-captcha-funktionen.

Så sætter du din re-captcha ind; feks.:
<div class="g-recaptcha" data-sitekey="xxxxxxXxxxxXxxXXxxxxx0000xX">

Før re-cap har jeg sat en asp-snip ind som kigger i en session jeg har lavet i action-filen (du kan lave en 2 steps action, som sender dig videre til dit cgi-script, hvis det er det du har brug for).

Personligt laver jeg altid al validering serverside, i form-action-filen, og sender det bagefter videre til "hvad det nu er jeg vil"

Hos mig ser min asp-snip sådan ud (der er også lidt error-handling i den:

<%
if session("recap")=1 Then
session("recap")=0
%>
<div style="color:red" class="left-align" id="err-comment">Er du en robot?<br></div>
<% End if
%>

Jeg benytter: method="post til min form.

I action-filen laver jeg al validering på felterne, samt om re-captcha er udfyldt.

Re-captcha-valideringen ser sådan ud:

<%
    If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
        Dim recaptcha_secret, sendstring, objXML
        ' Secret key
        recaptcha_secret = "xxxxxxXxxxxXxxXXxxxxx0000xX"

        sendstring = "https://www.google.com/recaptcha/api/siteverify?secret=" & recaptcha_secret & "&response=" & Request.form("g-recaptcha-response")

        Set objXML = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
        objXML.Open "GET", sendstring, False

        objXML.Send

        Response.write objXML.responseText

            ResponseString = objXML.responseText
            If instr(ResponseString, "success" & chr(34) &": true")>0 then
            recaptchagood="Yes"
            session("ok")=1
            end if

        Set objXML = Nothing
    End If
%>

Og nedenstående her til at sende brugeren tilbage til formmailen hvis re-captcha ikke blev gennemført.

<% If NOT recaptchagood="Yes" Then
session("recap")=1
Response.redirect "default.asp#contact"
End If
%>

Du kan gemme dit formindhold i nogen sessions, eller hvad du nu lyster og så sende indholdet videre til dit CGI-script nu.

Husk at sætte din egen API-key ind alle steder i stedet for: xxxxxxXxxxxXxxXXxxxxx0000xX

Håber dette kan hjælpe dig lidt.