Avatar billede Excellent Juniormester
23. marts 2018 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal finde placeringen på et specifikt duplikerede photo

Jeg er kommet til at slette et billede fra min hjemmeside og kan ikke finde det igen på min computer.

Det er en del af en billedserie, men placeringen af serien er mig ukendt. Jeg har dog haft mulighed for at downloade et af de andre billeder fra serien, som jeg ved ligger i samme mappe som det manglende photo. Dog er navn og størrelse ændret da det  er blevet komprimeret ved upload til hjemmesiden.

Kan jeg bruge mit downloadet foto som pegepind, til at finde ud af i hvilken mappe dens tvilling ligger? For i den mappe må mit manglende foto også ligge. Jeg tænker noget i stil med google image search bare på egen PC.

(Der er en mulighed for at den ligger i en dropbox mappe)
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2018 - 11:58 #1
I stifinder kan du indlægge flere kolonner med bl.a. optagedato, exif m.m.m.
Kan du ikke finde optagedatoen på det downloadede foto til at finde datoen, og så bruge den som ledetråd?
Avatar billede martens Guru
23. marts 2018 - 12:39 #2
jeg vil klart anbefale dette gratis program :

https://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/

Det kan dog ikke lede i skyen, men kun på lokale diske
så placerer du dit referncebillede ( pegepinden ) på en kendt lokation og lader programmet trawle sig gennem din disk/diske ...  og finder dubletten ( hvis den altså er der... )  held og lykke !
Avatar billede martens Guru
23. marts 2018 - 12:39 #3
* referencebillede
Avatar billede Excellent Juniormester
23. marts 2018 - 13:40 #4
Tak for de hjælpen de herrer, Jeg giver det et forsøg med begge ideer :)
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. marts 2018 - 13:43 #5
Programmet visipics http://www.visipics.info/index.php?title=Main_Page
kan finde billeder der er ens(eller næsten ens )  - men  i forskellige opløsninger
Avatar billede Excellent Juniormester
23. marts 2018 - 13:47 #6
De programmer i foreslår lader kun til at kunne finde alle dubletter op computeren. Jeg skal finde en specifik dublet jo. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede Excellent Juniormester
23. marts 2018 - 13:56 #7
Jeg fandt det! I Skal alle sammen have tak for buddet. Det endte med at være en dato søgning i dropbox der gav potte