Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
27. marts 2018 - 19:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rec. med VSA-E06 til tape 1

Jeg har en pioneer VSA-E06 forstærker som virker perfekt, men jeg kan ikke fine ud af at bruge funktionen REC tape 1. Jweg har sat min båndoptager til, og jeg kan godt høre båndende. Men jeg kan ikke finde ud af at optage til båndende gennem forstærkeren. Jeg har prøvet at se i manualen men kan ikke finde noget der kan hjælpe mig (ved ikke om det bare er mig der ikke kan se det, eller om der ikke står noget om det).
Er der nogen som kan hjælpe mig med det?

Mvh. Ludvig
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
27. marts 2018 - 19:43 #1
Der er også en indgang der hedder: Tape 2 Monitor, hvis det hjælper :-)
Avatar billede milter Ekspert
27. marts 2018 - 22:38 #2
Jeg har ikke kunnet finde nogen brugsanvisning til din Pioneer på nettet, kun billedet herunder, så det følgende bliver blot lidt generelt.

https://goo.gl/G4y43a

Hvad prøver du at optage fra? Prøver du at optage fra eller til båndene? Du skal også fortælle forstærkeren, hvorfra der skal optages, f.eks. via knapper, der kan hede "Rec source" eller lignende.
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
28. marts 2018 - 00:37 #3
Jeg prøver at optage til båndet fra min pladespille, og jeg kan ikke lige finde Rec source knappen (eller bare noget der minder om det).

Og her er en manual jeg fandt på nettet hvis den kan bruges :-)
file:///D:/pioneer_vsa-e06_sm.pdf
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
28. marts 2018 - 00:39 #4
Avatar billede store-morten Ekspert
28. marts 2018 - 00:58 #5
Hvor mange kabler har du mellem forstærker og båndoptager?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. marts 2018 - 01:16 #6
1. sæt
Båndoptager ud --------> Forstærker ind (Afspil)

2. sæt
Båndoptager ind <-------- Forstærker ud (Optage)
Avatar billede store-morten Ekspert
28. marts 2018 - 01:18 #7
Du har lagt link til Service manualen, den skal du bruge hvis den går i stykker ;-)
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
28. marts 2018 - 13:11 #8
Jeg har kun et kabel mellem forstærker og båndoptager, og her er begge manualer både service og owner manual:
https://www.hifiengine.com/manual_library/pioneer/vsa-e06.shtml
Avatar billede store-morten Ekspert
28. marts 2018 - 13:19 #9
"Jeg har sat min båndoptager til, og jeg kan godt høre båndende."

Så har du nok brugt: Båndoptager ud --------> Forstærker ind (Afspil)

Så for at optage skal du bruge et sæt kabler mere, eller prøv som test at flytte kablet:
Båndoptager ind <-------- Forstærker ud (Optage)
Avatar billede Ludvig Johansen Juniormester
28. marts 2018 - 16:10 #10
Det virker heller ikke, men jeg tror jeg har fundet en anden løsning. det ville bare være rart hvis jeg kunne få det til at virke sådan som det ser ud til at kunne virke :-)