Avatar billede kirstine12 Juniormester
28. marts 2018 - 10:57 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

gem som virker ikke

Når jeg forsøger at gemme min dokumenter i Open office, får jeg besked:
Filen blev ikke fundet, Kontroller at filnavnet er korrekt.
Har prøvet at ændre filnavn, det hjælper ikke.
Det samme skete nu i CCleaner, da jeg ville gemme slettede registrerings filer, når man renser med programmet.
Filen blev ikke fundet! Ergo kan jeg ikke gemme, hvis der blev  slettet for meget, og jeg senere får brug nogle af de slettede filer.
Nogen der kan hjælpe?
vh
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 12:50 #1
Bare et tip ;) Brug IKKE Open Office.. Prøv i stedet Libre Office.

Der er pokkers til POSITIV forskel idag ;)

https://da.libreoffice.org/
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2018 - 12:52 #2
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Scroll lidt ned og hent gratis. Kør. Tager noget tid, men nogle af de første punkter genopbygger bla regdb med standarder til fil/program kørsel.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
29. marts 2018 - 12:54 #3
claes 57
Det prøver jeg da, har ikke hørt det før.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
29. marts 2018 - 12:56 #4
Sorry Michael var det.
Og tak claes for det andet program.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2018 - 13:24 #5
Brugte tidligere Open Office.. Men det er næsten "dødt" nu.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014097

Bruger nu KUN Libre Office, som super alternativ til Microsoft Office.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
29. marts 2018 - 18:11 #6
Claes57 har nu kørt repair programmet, stadig samme problem. Og også i Libre Office kan ikke åbne filer der. vh
Aldrig haft problemer før for en ugen siden.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
30. marts 2018 - 09:22 #7
Næh altså nu kan jeg faktisk gemme et dokument på LIbre O, men stadig ikke på CCleaner. Måske vil de presse brugeren til at købe betalingsudgaven?
vh
Jeg har nu slettet Open O. med Revo uninstall
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 09:43 #8
#7

Bare et skud uden at vide en snus om det ;)

Det er vel ikke "noget med" skrivebeskyttet filer du slås med ???
Avatar billede kirstine12 Juniormester
30. marts 2018 - 10:53 #9
Det har været tekstdokumenter med min egen tekst eller copy/paste fra Google Docs. Men havde selv tænkt tanken om de ved en fejl var indstillet til at være skrivebeskyttet.
Ved bare ikke hvordan man checker det. Nu i Libre O,
vh
Avatar billede kirstine12 Juniormester
30. marts 2018 - 10:56 #10
Iøvrigt har en it erfaren ven lig fortalt mig at han aldrig gemmer noget af det slettede og rensede i CCleaner. Så det stopper jeg bare med, da det ikke lader sig gøre pt.
Dermed problem løst lige nu.
Er der noget med at jeg kan gi jer hjælpere point, kender det ikke så godt?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 10:59 #11
#9.. De fleste "filer" kan tjekkes for " "skrivebeskyttet" ved at højreklikke på dem og vælge "egenskaber". Om der flueben eller ej i "skrivebeskyttet" fremgår så ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 11:04 #12
#10 Der er ikke noget med point mere..

Men det er fint at lukke tråden med "løst".. Du kan sætte eet/flere svar til "løst" HVIS du mener, at svaret hjalp på dit problem. ;)
Avatar billede kirstine12 Juniormester
31. marts 2018 - 17:33 #13
Tak for hjælpen Mikael.