Avatar billede Mik2000 Professor
28. marts 2018 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JQuery billede størrelse 0

Hej
Jeg har lavet et lille plugin, hor jeg henter størrelsen på et billede med .naturalHeight og skal bruge den

Mit problem er at sommetider så får den 0 i value

Min kode er simpelt fortalt:
----------------------------------
var imageHeightNewNatural = $("#someimage").naturalHeight;
var imageWidthNewNatural = $("#someimage").naturalWidth;

var prop =  imageHeightNewNatural / imageWidthNewNatural;

if(anotherWidth > imageWidthNewNatural) {
-------------------------------------

Dvs. jeg henter størrelsen og bruger den til forskellige ting under.

Hvordan sikrer jeg den ikke får 0 i størrelse?
... og hvis jeg laver noget så den venter indtil den får den, hvordan sikrer jeg så resten af koden ikke kører videre (der er meget kode under og dette er del af en if/else, så vil helst ikke skulle ligge alt i timeout eller lgin)
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2018 - 10:20 #1
Hvornår kører din kode? Altså, hvordan sikrer du dig at siden/indholdet er loadet før din kode kører?
Avatar billede Mik2000 Professor
30. marts 2018 - 20:20 #2
Jeg kalder plugin i document ready
$(document).ready(function{
      $(".class").myplugin();
});
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2018 - 10:58 #3
Kør koden på onload på dit img (inde i doc ready) i stedet.
Avatar billede Mik2000 Professor
31. marts 2018 - 15:11 #4
Problemet er jo det er et plugin, så det er inde i pluginnet billedet hentes. Skal jeg så smide onload rundt om alt kode der er afhængigt af billedet inde i plugin?

Tænkte der måske var en smartere løsning
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2018 - 18:30 #5
Med lidt held har dit plugin nogle events du kan lytte på - ellers kræver det lidt mere info om både plugin og hvad formålet med koden i det hele taget er.
Avatar billede Mik2000 Professor
18. maj 2018 - 22:32 #6
Det er et login jeg selv har lavet, og det er inde i selve koden til login'et
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2018 - 00:59 #7
Det er stadig umuligt at spå om ud fra de oplysninger - som jeg ser det er du i hvert fald nødt til at lytte på onload på selve billedet og hvis koden er bygget sådan op, at det er en anden del af din kode, der skal have det at vide så må du sende et event afsted fra din img onload og så lytte på den event det andet sted.
Avatar billede Mik2000 Professor
20. august 2018 - 12:27 #8
Fik desværre ikke løst denne. Men tak for jeres input