Avatar billede Søren J. Praktikant
29. marts 2018 - 11:01 Der er 4 kommentarer

Hvilket kodesprog skal jeg bruge til denne opgave?

Jeg står og skal have lavet en hjemmeside, som skal virke som en affiliate hjemmeside.

Hjemmesiden skal føre en til et produkt, ved at man udfylder en formular. Det vil altså sige, at når man har udfyldt formularen (angivning af max beløb, mærke på produktet osv.) så bliver man sendt til siden, hvor man kan købe produktet.

Jeg har arbejdet lidt med kode, men det er mest HTML og CSS, så derfor er det nye projekt her et projekt som jeg vil arbejde lidt på i ny og næ, også for at blive bedre til kodning. Jeg er så lidt i tvivl om hvilke(t) kodesprog jeg skal anvende til den formular som nævnt i overstående opgave. Umiddelbart tænker jeg noget Java, PHP, MySQL, jquery... er jeg helt ved siden af?

Håber nogen har erfaring inden for den slags, som kan svare på mit spørgsmål.

Ha' en rigtig god påske!

Mvh
Søren
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. marts 2018 - 11:20 #1
Det kommer jo an på om du har siden hostet på en Microsoft eller unix server. Men er det på Unix så lyder det meget fornuftigt, foruden Java nok skal väre javascript.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2018 - 14:55 #2
Der er ikke noget i problem beskrivelsen som peger mod en bestemt teknologi.

Server side kan du vaelge PHP eller ASP.NET eller node.js eller Ruby On Rails eller Java EE eller Django eller ...

Database kan du vaelge MySQL eller MS SQLServer eller PostgreSQL eller ...
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. marts 2018 - 15:35 #3
#2
Haha Arne, der gjorde du livet meget lettere for opretter :-D
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2018 - 16:45 #4
Sandt.

Men min pointe er at valget af teknologi ikke kan goeres udfra hvad der er bedst til en saa generel opgave - det er hvilken teknologi man kender bedst og hvad der passer bedst med ens foretrukne hosting environment som bestemmer.