Avatar billede BjarnePoulsen Juniormester
30. marts 2018 - 16:48 Der er 8 kommentarer

Picasa

Da Picasa ikke fungerer mere, vil jeg høre om der findes et tilsvarende program som man kan oprette mapper og billedtekster i? Noget som ligger tæt på Picasa?
Avatar billede falster Ekspert
30. marts 2018 - 17:27 #1
Der er flere muligheder. Mange vil foreslå Google Photos. Hvis du søger på f.eks. "replacement for Picasa" kommer en del frem. Et af linkene:

https://www.pastemagazine.com/articles/2016/03/picasa-is-dead-here-are-5-alternatives-for-online.html
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2018 - 17:35 #2
Hvis du bruger Windows 10, så er det indbyggede billedprogram "Billeder" en mulighed. Min foretrukne er klart Google Fotos, der opbevarer alle mine billeder i skyen (gratis) og med tilgang fra alle enheder: tablets, telefon og PC/Mac.
Avatar billede Jhja Seniormester
30. marts 2018 - 18:57 #3
Her er en side hvor du kan finde alternative programmer.
https://alternativeto.net
Avatar billede Risi Novice
01. april 2018 - 00:53 #4
Der findes en del online billedbehandlingsprogrammer, der kan bruges til bulk edit af billeder.

Hvis du leder efter dette, så prøv at læs nogle af toplisterne eller prøv en af de øverste: https://www.google.dk/search?q=bulk+edit+image+tool

Jeg ved i hvert fald at de billeder af sko med lys der er på smartsneakers.dk, er redigeret med et online program, hvor det ikke tog ret længe. Hvilket program der præcist blev brugt, husker jeg ikke.

Ellers tænker jeg at Dropbox eller Google drev kan bruges til at gemme billederne i, og måske også basal redigering? :-)

- Håber det hjælper. Anyway, God påske!
Avatar billede IFC Praktikant
29. oktober 2018 - 23:47 #5
Jeg har netop haft samme problem med ny PC med W10, hvor jeg stærkt savnede muligheden for at scrolle ned gennem Picasas visuelle overblik over alle billeder.

Alle andre programmer, som jeg har kunnet finde, har rubriceret under datoer, hvor hver enkelt dato skal åbnes, før man kan se alle billeder her og det er alt for bøvlet. Jeg har ikke kunnet finde andre programmer, hvor man kan se alle billeder på én gang og hvor jeg kan beholde mine billeder på egen HD. Jeg stoler nemlig ikke på, at Google ikke kan finde på at bruge dem og jeg kan nemlig godt selv sikkerhedskopiere!

Jeg var inde på https://picasa.da.downloadastro.com/ men den downloadede exe-fil er fyldt med en masse skrammel, så den installation skippede jeg igen.
Men da jeg så ville slette filen, så fik jeg faktisk renset skramlet væk og tilbage var picasa39-setup.exe på 13.358 KB - og den virker!

Jeg skal gerne sende den videre, men hvordan?
Avatar billede martens Guru
30. oktober 2018 - 00:20 #6
Her kan du finde en CLEAN version af Picasa  ( Picasa 3.9.10.4 )

http://www.oldversion.com/windows/download/picasa-3-9-10-4

"Stoler ikke på at Google ikke kan finde på at bruge dem"  ... den var god...

Google ved alt og ser alt... lær at leve med det ;o)

mvh martens
Avatar billede PEH Praktikant
11. november 2019 - 20:41 #7
Hej
Kan jeg også få et link til Picasa der kan bruges på Mac? Kan ikke finde Picasa under mac på "Old versions.."
Eller er der et alternativ? Jeg savner specielt overblikket i Picasa og muligheden for selv at styre mappesystemet (i modsætning til (ihvertfald ældre udgaver af) iphoto).
På forhånd tak,
Mvh
Pernille
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2019 - 21:17 #8
#7 Det er ikke nogen god idé at skrive videre på en gammel tråd.
Start en ny tråd med dit problem, så vil mange flere se det.

Picasa er udgået. Du bør i stedet bruge Google Fotos. Det med mappestrukturer er forældet. I dag laver man albums, der nemt kan deles med andre. osv.