Avatar billede Eskimo73 Praktikant
31. marts 2018 - 02:11 Der er 2 kommentarer

Ethernet, Netværk2

Hej Eksperten.
Jeg har siden 2012 haft en router som fungerede fint indtil okt 2016 nogle" venner" fjernede det og jeg har siden været på LAN og nu senere sidste år opdagede jeg at mit igen er skiftet til  netværk 2. Når jeg loggede på min computer dukkede der meget hurtigt command prompt frem og forsvandt lige så hurtigt igen. På en eller anden måde fandt jeg ud af at der var andre under mit netværk, flere IP adresser, flere porte åbne. Indstillingerne på min smart tv bliver også ved at blive ændret. Når jeg slår op under, view your network properties Ethernet- står der Realtek PCIe GBEFamily Controller. Connectivity (IPv4/IPv6) -Connected to unknown network.+ en laang liste -
Når jeg troubleshooter network connections, kommer der,select the network adapter to diagnose- ( 1) O WIFI, 2) O Ethernet, 3) O All network adapters..første gang jeg fandt frem til den var den på ALL network adapters- og jeg retter den til ethernet,  og går videre i min fejlfindinger, PC indstillinger, og tjekker så igen for at være sikker og går tilbage til troubleshooter network, og finder ud af at der igen er klikket på All network adapters..- og troubleshooting couldn´t identify the problem..
Jeg har stor problemer med windows 10 og indstillinger også. Jeg har i over 3 uger siddet fra morgen til aften og forsøgt at gennemgå indstillinger tips fra youtube trin for trin, men min eskimo hjerne fatter ingen ting af hvad det er jeg gør forkert. Jeg har haft hacker på min Iphone, så har måttet slette alt indhold og starte forfra, men har ikke kunnet genindstille som ny. Jeg valgte så at restarte min HP hjemme computer, men lige meget hjalp det, for jeg kan ikke engang logge mig på min egen wiffi netværk for at komme videre på iphone. Noget er helt galt. Min bank har spæret mit kort og jeg kan ikke ringe. Der havde også været phising forsøg og -virus. Virkelig indviklet at skulle forklare Jeg føler vikelig at der er flere som kan følge med i alt hvad jeg sidder og laver nu- LIGE NU og det er altså virkelig intimiderende. Ja der er mange ting i vejen. Hvergang jeg logger på nettet, så hører jeg klikke lyde fra naboen. Kan der mon være andre som har overtaget mit netværk? Hvad skal jeg starte med at undersøge?
Med Venlig Hilse En Frustreret Eskimo73 :-/
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2018 - 03:47 #1
ja det lyder klart som du er blevet sikkert medlem af et botnet.
der er for meget ged i den til at reparere.

du skal starte forfra.

#1 opdater firmwaren i din router, og træk så net stikket ud
#2 komplet slet netkort driver og installer bundkort+chipset+net driver forfra
#3 opdater firmware på tv og fuldstændigt reset tv til fabriksindstillinger

nu er du clean.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2018 - 03:52 #2
sandsynligvis er du overtaget igennem dit smart tv. de er farlige.
find noget tv specifik sikkerhedssoftware til din pc,

lad os sige det er samsung.
de er nemme at hacke. problemet er at dit tv hurtigt kan få rettigheder i din pc.
find noget software som kan styre det.