Avatar billede ps76 Forsker
01. april 2018 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Trussel mails

Nå, så får jeg lige pludselig - med en halv times mellemrum og fra to forskellige afsendere - 2 mails på gebrokkent engelsk med trussel om at hvis jeg ikke indbetaler på en eller anden bitcoin konto et nærmere fastsat beløb, så vil den video "playing with Yourself" (?!) som pgl har, blive rundsendt til alle mine kontakter osv. Jeg er rimelig rolig, da jeg af gode grunde ved at en sådan video ikke kan findes - men undrer lidt over hvor de pgl. - som påstår at være fra Belarus - har min mailadresse fra, og om jeg skal melde det et eller andet sted - eller bare ignorere det? Jeg har Bitdefender på min pc - men den kan jo ikke ligefrem sortere i indkommende emails med almindelig tekst. Email program er Thunderbird.
Avatar billede schack Mester
01. april 2018 - 21:04 #1
Jeg ville bare ignorere det.
Har du tid til at være med til at bekæmpe spam, så overvej at få en konto hos https://www.spamcop.net/
Avatar billede richardjensen Seniormester
01. april 2018 - 21:19 #2
Du har jo mulighed for at blokere afsender.
Avatar billede ps76 Forsker
01. april 2018 - 23:37 #3
Sådan skriver de. Er det noget I har set før?

Тicкet Dеtаils: QOY-530-15848
Email: (min emailadresse)
Camera ready,Notification: 01.04.2018 07:53:33
Status: Waiting for Reply 30xuDaYy4A9f54wTnMmFkD6LrH7Oy56Mu0_Priority: Normal

----------------------------------------------------------------------------------------------------

What's up.

If you were more careful while caress yourself, I wouldn't worry you. I don't think that playing with yourself is very awful, but when all colleagues, relatives and friends get video of it- it is undoubtedly [bad for you.

I seized virus on a web-site for adults (with porn) which you have visited. When the target press on a play button, device starts recording the screen and all cameras on ur device starts working.

Moreover, my program makes a dedicated desktop supplied with keylogger function from ur system , so I was able to get all contacts from ya e-mail, messengers and other social networks. I'm writing on this e-mail cuz It's your corporate address, so you will check it.

I think that three hundred twenty usd is pretty enough for this little misstep. I made a split screen video(records from screen (interesting category ) and camera ohh... its funny AF)

So its ur choice, if u want me to delete this сompromising evidence use my bitcоin wаllеt address:  1P3rTfYXSh6KRCudGccvxnVon6T1n1T4pF
You have one day after opening my message, I put the special tracking pixel in it, so when you will open it I will know.If ya want me to show u the proofs, reply on this letter and I will send my creation to five contacts that I've got from ur contacts.

P.S. U can try to complain to police, but I don't think that they can help, the investigation will last for one year- I'm from Belarus - so I dgf LOL
Avatar billede ps76 Forsker
01. april 2018 - 23:41 #4
ja tak Richard - begge mails er nu sat med filter til direkte sletning.
Avatar billede ps76 Forsker
02. april 2018 - 09:40 #5
Hvad ligner dette? Skal jeg være bekymret, omend der ikke kan være tale om nogen "funny video". Men jeg har jo åbnet mailen - og kan det medføre, at han er inde på min computer og kan rode nu?
Eller er dette en ny form for "Nigeria mails", hvor man sender den ud til et stort antal modtagere, og så håber at en procentdel falder i, og betaler? Har I set denne type før?  Hvis han virkelig havde adgang til mine kontakter, skulle man tro at han havde bevist det allerede fra starten i sin mail.
Som nævnt fik jeg med en halv times mellemrum 2 mails af ovenstående slags - ordlyden næsten ens, men ikke helt. To forskellige afsendere, men min emailadresse angivet i begge som vist ovenfor. Hvor har de den fra?
Stadig bare ignorere, er anbefalingen?
Avatar billede posten Ekspert
02. april 2018 - 19:26 #6
dit webcam ku jo også være hacket så det kan styres af ham og din adresseliste kan han også ha hentet hvad bruger du mon af antivirus ???
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2018 - 20:00 #7
@ps76.

Ignorer det, de har kun din emailadresse, ikke andet, og den adresse kan de have fået på mange måder. Skurkene sender dig og hundredtusinder (måske millioner) andre enslydende mails i forvisningen om, at hvis blot 1% af 100.000 bliver bange og sender dem penge, så bliver 320 USD tæt på to millioner kroner.

Andre har oplevet det samme, som linket herunder viser, så du behøver hverken hive internetstikket ud eller anskaffe beroligende piller hos din læge :-)

https://myonlinesecurity.co.uk/attempted-blackmail-scam-watching-porn/
Avatar billede ps76 Forsker
02. april 2018 - 23:16 #8
Det var dælme et godt svar at få, Milter - tak for det. Kan se at teksten i de eksempler, linket fører til, er præcis som den jeg modtog...Crooks! Men tak igen. Pyh...
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2018 - 23:33 #9
Velbekom :-)
Avatar billede brade Praktikant
27. juli 2018 - 16:00 #10
jeg har netop fået to lignende mails. det jeg ikke kan lide, er at de viser to af mine passwords i overskrifterne på mails´ne. Har nogen oplevet det? jeg ændrer mine koder, men føler mig lidt utryg.
Avatar billede ps76 Forsker
27. juli 2018 - 16:26 #11
Hvis du bare har ændret dine koder, som de måske har fået opsnappet, så tror jeg ikke du skal bekymre dig mere om det. Når det er lignende mails, som du skriver, så beviser det bare, at de ikke har en skid, men bare prøver at gøre dig nervøs og få dig til at betale. Ignorer dem.