Avatar billede Emma777777 Juniormester
02. april 2018 - 10:39 Der er 7 kommentarer

Søger IT fjernsupport vedr. manglende filer på USB

Hej :-)

Jeg har en USB hvor alle filerne var væk, så jeg gik hen til en IT supporter og han fandt ud af det var fordi emnerne var skjulte. Så kunne alle filerne vises igen, men - det er ikke alle filer som der er der.

Når jeg scanner min USB siger den at den scanner over 26.000 filer, jeg kan ikke finde alle de filer på min USB.

USB’en er næsten fyldt helt op(4GB), og det var den også inden jeg mistede alle filer. Det der er mærkeligt er bare, at nu er mange af filerne “kopieret”, men den “kopieret” fil kan jeg ikke åbne.

IT supporteren jeg har snakket med, ved ikke hvad der skal gøres?

Nogle som kan hjælpe? :-)

Med venlig hilsen
Emma
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
02. april 2018 - 11:01 #1
Det er muligvis en forfalsket USB dvs. den viser 4GB kapacitet men har det ikke. Dette ses dog oftest for langt større USB-sticks. Fx nogle 256GB købt direkte fra Kina. De kan ofte kendes på de urealistisk lave priser.
USB-sticks sælges til nogenlunde samme priser over hele verden. Det bedste er at købe kendte mærker som fx Kingston eller Sandisk i Danmark.
Hvad er det for et mærke USB og hvor er den købt?

https://www.ebay.com/gds/All-About-Fake-Flash-Drives-2013-/10000000177553258/g.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. april 2018 - 11:57 #2
Lyder noget for godt til at være sandt, er det oftest også tilfældet.
Betal hellere lidt mere for en vare af et kendt mærke, frem for at spare lidt, for siden at opdage hvad det er for noget skrammel man har købt.
Avatar billede INK Ekspert
02. april 2018 - 12:02 #3
Prøv at installere Recuva på din pc, og lad programmet søge på filer på usb. Det kunne da være ?
Avatar billede Emma777777 Juniormester
02. april 2018 - 12:09 #4
Den hedder flash på min computer og er købt i Tyskland, til samme pris som hjemme i Danmark, ved ikke hvad butikken hed, men et velkendt et.
Har prøvet recuva, men kan ikke finde ud af det, derfor jeg søger fjernsupport, kan ikke selv få alle filer frem... har haft USB’en i 6 år, og den har altid fungeret upåklagelig 🤔
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2018 - 13:00 #5
jeg synes du skal prøve recuva igen.
den skal jo bare sættes til at scanner, og voser så hvad den finder.
marker alle filer den finde, og kopier dem.

så kan du ikke gøre mere.
du har givetvis mistet en masse filer, fordi den er falsk.
iøvrigt gav jeg dig samme svar i en anden tråd med samme emne, hvorfor kørte du ikke falsk checker programmet jeg gav dig ? h2test
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2018 - 13:03 #6
jeg kan godt fjernsupport, så skal du egenskaber på computer, og hak af "tillad fjernstyring". kontakt mig med en privat besked, så vi lige kan ringe sammen.

for at fjernstyre skal jeg bruge dit IP nr
Avatar billede Emma777777 Juniormester
02. april 2018 - 22:10 #7
Sidewave - jeg prøvede det du skrev, og svarede at den ikke havde mere plads end lige knap 2 GB, oprettede ny tråd for at få fjernsupport - kan ikke finde ud af sådan noget IT her ... :-)