Avatar billede Diojr Praktikant
03. april 2018 - 08:25 Der er 1 kommentar

Calling all admins

Hej Eksperter

Jeg har et spørgsmål vedr. min nye rolle som IT-ansvarlig på kontoret.

Én af mine første fokusområder er, at skabe mig et overblik over de maskiner vi har, hvilken hardware der sidder i dem samt hvilken software.

Selve indsamlingen af data kommer til at foregå manuelt - jeg regner med et bruge CPU-Z til hardware-delen, og simpelthen gennemgå de software applikationer vi har licenser til på alle maskiner (det drejer sig om ca. 30 stk.).

Mit spørgsmål går på: Findes der virkeligt ikke et smart stykke software til opbevaring og opdatering af sådan noget data her?

Jeg synes det ville være oplagt at have et kort over kontoret, hvor jeg kan indtegne bordopstilling/maskinopstilling og derefter plotte data på de enkelte maskiner, så jeg altid kan "klikke på" en maskine, og derefter se, præcis hvad den indeholder af hardware/software.

Jeg kan naturligvis godt selv lave det i et regneark (jeg overvejer endda at lave det i Revit), men findes der virkeligt ikke noget, der kan det i forvejen?

Pft.
03. april 2018 - 14:53 #1
Hej Diorjr.

Jeg er ikke den rette til at hjælpe dig.

Men ja. der findes da programmer :)
Jeg googlede: HW / SW Inventory manager

Her er en:
https://www.capterra.com/it-asset-management-software/

Det du / man lige skal være opmærksom på:
Det kræver jo en agent på maskinerne, og det er jo en form for spyware!