Avatar billede Søren33 Praktikant
04. april 2018 - 10:12 Der er 3 kommentarer

Fremtiden for tandlæge teknologi

Jeg er lidt af en nørd, når det kommer til ny teknologi. Jeg er meget betaget af, hvor hurtigt den teknologiske verden udvikler sig i dag. Jeg er typen der ikke kan tage bussen, uden at tænke over, hvad mon fremtiden bringer for busser? Hvor mange år ude i fremtiden skal vi, før vi se selvkørende busser etc.

Men det slog mig her forleden, da jeg var til tandlægen. Jeg synes ikke man ser eller hører om, der er nogen ny form for banebrydende teknologi i den branche? Jeg kan da godt se, at udstyret er blevet bedre og kan flere ting, end det kunne for 5-10 år siden. Men har bare ikke set eller hørt om noget stort teknologisk breakthrough, på den front.

Så blev jeg nysgerrig og tænkte, der måske var nogen herinde, som har enten erfaring eller kender noget til branchen, som har noget nyt at berette?

Mvh
En nysgerrig sjæl
Avatar billede finb Ekspert
04. april 2018 - 11:24 #1
Prøv nogle tandlæge-fag-sider,
ligesom Ingeniøren er fag-side for
ingeniører (surprise).
Avatar billede Kryltoppen Praktikant
06. april 2018 - 10:27 #3
Nu er jeg ikke selv ingeniør eller lignende, men jeg har da lavet nogle observationer de gange jeg har været til tandlægen. Jeg er desværre en flittig bruger af tandlæge, grundet dårlige tænder. Men det lader til det i det her tilfælde, faktisk kan være til nytte for dig! hehe

Jeg ved de hos min tandlæge ringsted http://martinaaside.dk/, bruger en ny form for computer-kontrolleret bedøvelse, hvilket jeg synes er mega cool. Det med til, at sørge for du absolut ingen smerte her under indgrebet. Ydermere kan de med den slags bedøvelse gå ind og bedøve en enkelt tand, i stedet for du bliver lam i hele undermunden.

Jeg ved ikke om du synes det er lige så banebrydende, som jeg. Men det viser da om ikke andet, at der sker noget på den front!