Avatar billede JJensen Juniormester
04. april 2018 - 17:29 Der er 4 kommentarer

DOCSIS 3.0 TC-7610 yousee

Hej, jeg ville hører om nogle af jer var bekendte med DOCSIS 3.0 TC-7610 fra TP-Link https://www.tp-link.com/la/products/details/TC-7610.html#overview

jeg sidder med det problem at jeg har sat den til mit data stik (fra antenne stikket https://paraboleksperten.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/r/freja_mm4-65d-h-01.png som set på billidet), men den stopper med upload, den skriver den kan få download, men intet upload og derved ikke noget internet. Jeg er lidt i tvivl om dette er fordi det ikke er et modem fra yousee, eller om man bare ikke kan have 2 modemer på 2 forskellige steder i huset(da jeg har et i stuen og på førstesalen).

ellers ville jeg hører om i har en anden mulighed for at have et modem 2 steder i huset?
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2018 - 18:26 #1
Man kan ikke have 2 modems på samme antennestik fra YouSee.
Avatar billede JJensen Juniormester
04. april 2018 - 18:41 #2
jeg ved det ikke helt, men ville hører om der var og om det så var muligt at bruge et der ikke var fra yousee selv, eller om man skal have 2 yousee modems?
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2018 - 18:47 #3
Din forbindelse med antennekabel ind i boligen giver kun mulighed for 1 modem. Du kan sagtens koble flere "routere" sammen under visse betingelser.
Anvendelse af non-YouSee modem er måske muligt, men det kræver sikkert en række oplysninger fra YouSee for opsætning. Mener at have set en tråd herom tidligere. Det blev vist ikke anbefalet, men jeg har ingen viden herom.
Avatar billede jk45 Forsker
04. april 2018 - 18:53 #4
ud over at det langt fra er sikkert at du kan / må bruge eget modem er det også ret dumt med et docsis 3.0 modem når yousee skifter /er skiftet til 3.1