Avatar billede Jannickhess Professor
05. april 2018 - 14:37 Der er 14 kommentarer

Internettet i Dianalund dårlige i perioder

Er der nogen muligheder, for at forbedre internettet herude ?
Forbindelsen her i dag er meget meget langsom, nærmest som i 90erne,

Der er kun en antenne her i byen, men den står nede i den anden ende af byen
Og i den villa jeg lejre mig ind i er der er kun mulighed for mobilt bredbånd

Der er ligeledes også meget dårlig mobilforbindelse herude, i perioder, mange af dem jeg snakker med kan simpelthen slet ikke hører mig, :-(
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2018 - 15:04 #1
Hvis forbindelsen er svag på forhånd er der desværre ikke meget at gøre :-(
Der er visse geografiske områder der ikke ligefrem har høje prioritet hvad angår god net- og mobilforbindelse, og det er simpelthen for dårligt.
Avatar billede puren Ekspert
05. april 2018 - 15:29 #2
der er jo så ikke så mange muligheder tilbage...
du kan ikke få en kabel udbyder ind hvilket efterlader dig med mobilt bredbånd og hvis ikke lever dine behov så er der kun en mulighed tilbage, flyt

ved godt det nok ikke lige er løsningen du søger men det er ærligt
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2018 - 15:51 #3
#2
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2018 - 18:49 #4
Cirka hvor bor du, og hvem er din udbyder?

Der er 3 master i Dianalund, med lidt forskellige udbydere. Du kan kigge på dem på http://mastedatabasen.dk
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. april 2018 - 18:50 #5
Hvad viser din udbyders dækning på adressen ?
der kan også være forskel på placeringen af 3/4g modtageren - jeg har feks under 10 på gulvet men over 50 i vindues karmen (50 cm forskel)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2018 - 18:57 #6
http://net1.dk/ viser "God dækning" i DIanalund, og "Meget god dækning" med en retningsantenne.
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. april 2018 - 19:57 #7
Har du prøvet at anvende en 3/4 g router som du kobler dig på med wifi ?
Den kan placeres højt /frit med udsyn til masten ?
Avatar billede INK Ekspert
05. april 2018 - 21:17 #8
#7 Der findes også 3/4G router, der kan forsynes med eksterne antenner placeret på taget og med kabel til routeren i stuen.
Avatar billede Jannickhess Professor
05. april 2018 - 21:22 #9
Sjovt nok så ligger vores hus på en bakketop,
Men der står en masse træer, og masser af andre villaer i vejen for signalet,
Lige ude på vejen ligger der ellers lyslederkabler, men ejeren af huset som er et bofællesskab, for i alt 9 beboere, hun ønsker ikke at få lagt internet kabler ind i huset, som ellers kun er 10 år gammelt, :-( Alle her i huset pga dette meget langsomt internet,

Men det er også helt galt især med min nye Iphone SE
men nu har jeg så "gravet" min gamle sony smartphone frem af gemmerne, og den virker fremragende, via alm samtaler

Mens signalet til 4G via min iphone, der går signalet fint igennem ?

Men jeg kigger lige på kortet over hvor de andre antenner skulle stå da jeg ikke har set andre end den ene,

1000 tak for jeres svar *S*
Avatar billede Jannickhess Professor
05. april 2018 - 21:24 #10
Hejsa ink,

Jeg har en sådan router, men troede kun at man kunne sætte nogle ekstra nogen på selve routeren, men smid gerne et link jeg vil jeg kigge på det.

tak
Avatar billede INK Ekspert
05. april 2018 - 21:38 #11
Hej Jannick, her er et link, du kan selv finde eksterne antenner og kabler på siden
https://www.avxperten.dk/traadloes-4g-router/3g-4g-router-til-sim-kort-tp-link-ekst-antenner.asp
Avatar billede posten Ekspert
08. april 2018 - 04:37 #12
#4 har nu kigget på kortet kan kun se 2 master af gsm typen så jannickhess hvis dit simkort er fra tdc skal du få signalet fra karsholte (også telenor+telia)
hvis du som os andre har telenor(telia) har du også elmegård med så hvilkenm mast er du tættes på og hvad simkort bruger du ??
Avatar billede posten Ekspert
08. april 2018 - 08:46 #13
glemte lige at tilføje ku ikke se nogen stjerne i området = ikke planlagt nye master
Avatar billede Jannickhess Professor
13. april 2018 - 10:54 #14
Til Posten
Jeg har Telia, jeg kigger lige efter den anden mast på kortet
Og ser også efter en enstern antenne

Jeg bor ved islandsvej ud. Mod Per Degnsvej og Norgesvej
Kvaliteten på router signalet svinger ret meget

Kigger lige på hvilken retning der er bedst for routeren at stå og at sætte routeren højere op

Mit vindue vender imod nord
Men det er her at antennen er måske lidt langt væk ?