Avatar billede plok Forsker
05. april 2018 - 21:32 Der er 3 kommentarer

Bedste indstilling af Linksys WRT32X GAMING Router? Køre ikke optimal?

Hej.

Jeg har købt en Linksys WRT32X GAMING Router, men synes ikke den køre optimal i alle rum? Jeg har et hus på ca 110m² i et plan.

Jeg har ligeledes problemer med at få den på "Killer Network" Jeg har et MSI Z97 GAMING Motherboard hvor den skulle kunne understøtte "Killer"?

Jeg har naturligvis installeret driveren fra MSI´s hjemmeside.

Det største problem er at den taber noget af internet hastigheden på hhv. min iPhone 8 og mit Philips Android tv. På min iPhone er der kun 3 ud af 4 "WiFi streger" når jeg er i mit soveværelse, som ligger ca. 5-6 meter væk i luftlinje?

Min router står på bordet i mit kontor, ved siden af en skærm og en printer. Kan det være dette som er problemet? Den skulle jo kunne udskille andre signaler som skulle være forstyrrende.

Jeg har sat routeren til at køre forbindelstype: DHCP og DNS til Internetudbyder. Jeg har naturligvis opsat det sådan at det køre med WPA2 Personal, samt 2.4 GHz & 5 GHz, hvor den selv finder ud af at koble til og fra, hvis det bliver nødvendigt.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede plok Forsker
05. april 2018 - 21:37 #1
Note: Mit MSI motherboard sider i min stationær, som er tilsluttet med LAN kabel. Den har en fornuftig internet hastighed og 7 ping ms. Men det som undre mig er, at den ikke står som "Killer" kompatibel når jeg går ind på routerens ip-adresse for at konfigurere?
Avatar billede INK Ekspert
05. april 2018 - 21:41 #2
Generelt skal en router stå frit og højt væk fra metal som en skærm, stationær pc eller radiator osv.
Hvis linien fra din router til dine wifi enheder "går" lige gennem ovennævnte, så har radiobølgerne det svært 😱
Avatar billede plok Forsker
05. april 2018 - 21:44 #3
#2 okay. Jeg prøver at flytte den :)

Vender lige tilbage med en konklusion på om det har nogen effekt. Tak og god aften