Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
06. april 2018 - 14:28 Der er 3 kommentarer

ip til navn

Hej...

Jeg har brug for hjælp til at se hvordan jeg fx kan se at min iPhone har ip adressen er 10.15.6.205 men jeg kan ikke se navnet. Eller jeg kan se MAC adressen men jeg ville gerne se at den hed Madss iPhone.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med at løse problemet.

Jeg leder efter en kommando jeg kan skrive ind i terminalen på min macbook for at se at ip adressen 10.15.6.205 har navnet Madss iPhone

mvh Mads
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. april 2018 - 14:45 #1
På din telefon kan du i

Indstillinger - Generelt  - Om - Navn

bestemme, hvad den skal hedde.

MEN det er bare ikke alting, der rapporterer dette.

Apples routere gør, hvis du åbner dem med AirPort-værktøj; men jeg mener ikke, at din Mac umiddelbart vil rapportere det.

Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2018 - 14:46 #2
Der findes et program kaldet IP Scanner (findes også i en Pro udgave), der kan downloades fra App Store. Viser IP adresser og Mac adresser for alt udstyr på samme netværk. IP adresserne er tildelt af routeren og kan dels være faste, dels være variable fra gang til gang du kobler på.

Men det er måske noget helt andet du eftersøger?
Avatar billede puren Ekspert
06. april 2018 - 15:34 #3
hvad er årsagen til at du søger dette??  alle programmer, programerings sprog og andet gear som jeg kender til snakker mac adresse eller IP...