Avatar billede docduck Mester
07. april 2018 - 13:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Libre Office: Midlertidigt ændre farve på skrifttype i Writer

Ifm kommentering af et dokument har jeg brug for at kunne tilføje mine kommentarer i anden skrifttypefarve.

Er der er enkel og smart måde at gøre dette på ??

Det, jeg kan finde ud af nu, er at markere den tekst, jeg har tilføjet, og så trykke på skriftfarve (fx i rød)
Men når jeg hopper i teksten til et andet snit, skriver jeg straks i sort igen.
Det er for bøvlet.

Samme problem oplever også, når jeg skriver mails i Thunderbird - men det er et andet emne.
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2018 - 15:08 #1
Hvis du anvender "Registrer ændringer" kan du vælge, hvilken farve du vil til de ændringer du foretager.

Citat:

Angiver visning af ændringer i dokumentet.
For at optage eller vise ændringer i et tekst- eller regnearksdokument skal du vælge Rediger - Registrer ændringer - Registrer eller Rediger - Registrer ændringer - Vis.
...
Farve
Du kan også vælge en farve at vise for hver type af registrerede ændringer. Når du vælger betingelsen "Per forfatter" i listen, vil farven automatisk blive bestemt af LibreOffice, således at hver forfatter af ændringer repræsenteres ved sin egen farve.
Avatar billede docduck Mester
07. april 2018 - 23:42 #2
Tak for din løsning, den kendte jeg ikke.