Avatar billede Petra Praktikant
10. april 2018 - 09:50 Der er 2 kommentarer

Lenovo bærbar gider ikke at starte

Bærbaren gik ud, som var den løbet tør for strøm (den har ellers været sat til strøm hele morgenen). Som normalt satte vi opladeren til computeren, men fik ingen reaktion andet end den lille pærer, som indikere at strømmen er slået til. Efter et stykke tid gik den også ud. Nu kommer der ingen reaktion og computeren gider ikke at starte, når man trykker på tændknappen.

Vi har ikke mulighed for at fjerne batteriet, da vi ikke kan komme til den, som på nogle andre computere.
Vi har dog prøvet at sætte en anden oplader til, men computeren viser stadig ingen tegn på liv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2018 - 10:14 #1
Der er selvfølgelig en risiko for at ladekredsløbet er defekt.

Men undersøg maskinen om den har et "reset" hul i bunden eller på siden. Hvis den har, så hold en udfoldet papirclips inde i hullet i 10 sekunder, samtidig med at I holder powerknappen inde.

Er der ikke sådan et hul, så prøv powerknappen 20 sekunder.

Hjælper det ikke, skal I have den til service.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. april 2018 - 23:17 #2
Hvis den løb tør for strøm, er den muligvis ikke slukket, men i stedet gået i dvale. Det gør min bærbar, som lige når at  gemme det man har gang i. Men så kan den nogen gange være svær at vække igen.
Så prøv i stedet at sikre dig, at den er slukket. Hold tænd/sluk knappen inde i ca. 10 sekunder, så burde den lave en tvangslukning, og så plejer den at kunne starte igen, hvis der ikke er andre defekter.