Avatar billede Rune1983 Ekspert
10. april 2018 - 10:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

God gaming bærbar

Hej folkens

Nogen som har forslag til en god gaming bærbar?

Bærbar skal bruges til gaming, programmering og foto- og videobehandling.

Krav.
Max 12.000 kr.
Minimum 256 gb SSD
Bonus hvis der ekstra HD til data.
Nvidia GTX 1060 som minmum
Max 15.6'' skærm
Gerne god opløsning.
Avatar billede Sidsel Seniormester
10. april 2018 - 12:37 #1
Avatar billede Rune1983 Ekspert
10. april 2018 - 12:59 #2
Ja kunne godt være en mulighed.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. april 2018 - 15:36 #3
Hvis du både vil bruge den til grafisk redigering i høj opløsning og spille spil på den, kunne en model med en 4K-skærm være interessant (selv om dette vil udelukke rigtig 3D gaming med 144 hz frekvens). Dette er den eneste model, jeg ku' finde, med fine gamer-specs, som samtidig har en 4K-skærm: https://www.pricerunner.dk/pl/27-3941893/Baerbar/Lenovo-Legion-Y720-%2880VR0020MX%29-15.6-Sammenlign-Priser

Ellers har jeg lavet en Pricerunner-liste over mulige bud (alle øvrige modeller end ovennævnte har almindelig 1920x1080 opløsning): https://bit.ly/2JwFjYu
Avatar billede eurositi Ekspert
10. april 2018 - 15:40 #4
Hvis hastigheden skal være god på andre parametre end grafikkort og RAM, bør du undersøge, om der er nogle 8. generations Intel Core eller Ryzen-processorer på listen. Dette har jeg ikke filtreret på.
Det kan også tænkes, at nogle tilbud ikke fremgår af Pricerunners liste, så du kan evt. undersøge markedet hos Proshop, Power, ElGiganten, Sharkgaming, Føniks og MMvision og hvad du ellers kender af butikker med bærbare gaming-PC'er.