Avatar billede Anders Praktikant
10. april 2018 - 11:22 Der er 2 kommentarer

Find værdi og retuner tekst

Jeg har et nummer "X" i et ark. På baggrund af nummeret vil jeg gerne returnere den matchene tekst fra en tabel i et andet ark. Nummeret kan findes i tre forskellige kolonner (kolonne 4, 5, 6) og teksten der skal returneres står i kolonne 2.
Jeg har forsøgt mig med Lopslag og Indeks, men uden held. Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Anders
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. april 2018 - 11:44 #1
Måske kan en af disse to teknikker benyttes:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/FOPSLAG/
Avatar billede Anders Praktikant
10. april 2018 - 12:58 #2
Tak for svar. Linket løser delvist problemet. Dog er det begrænset af kun at kunne finde en værdi ud fra én kolonne og ikke hvis én af flere kolonner er opfyldt.