Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
10. april 2018 - 11:33 Der er 6 kommentarer

Kan man lave en HVIS-formel der resulterer i en farvet celle?

Jeg vil gerne lave en HVIS formel, der på bagrund af enten en positiv eller negativ værdig, gør en anden celle grøn/rød.

Kan man det - og i så fald hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. april 2018 - 11:42 #1
Nej, ikke direkte, men du kan benytte 'Betinget' Formatering' til at farve cellen, ud fra din(e) betingelse(r).
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
10. april 2018 - 14:08 #2
Har du et eksempel jeg kan se evt.?
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. april 2018 - 11:18 #4
Okay nu har jeg kigget lidt mere på det.

Det jeg leder efter er:

Celle B1 skal enten blive grøn eller rød hvis celle B1 enten har en større eller mindre værdi end celle C1

Det synes jeg ikke rigtigt, at jeg kan komme til med betinget formatering.

Findes der en anden løsning?
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
11. april 2018 - 11:20 #5
FEJL

Den første celle skal hede A1.

så:

A1= grøn/rød AFHÆNGIG af B1>/<C1
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. april 2018 - 08:00 #6
i celle A1 vælges betinget formatering baseret på en formel.

Formelen skal være =B1>C1, og betingelsen skal være 'Baggrund Grøn'.

Den røde baggrund behøver du ikke lave som betinget formatering - lav blot cellen med rød baggrund, med standard formateringen - den vil jo blive ændret, hvis betingelsen opnås...