Avatar billede h_s Forsker
13. april 2018 - 17:11 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Gammel intern harddisk bruges som ekstern

Hejsa

Jeg har lige udskiftet min harddisk i min iMac. Jeg havde en ide om at jeg ville bruge den som backup og har derfor købt et SATS -> USB stik.
Der står på min harddisk at ved 5V er der brug 0,72 A.
Jeg har læst mig frem til at USB 2.0 kun giver 0.5 A - hvilket jo er for lidt...

Nogen ideer til hvordan jeg får strøm til harddisken med respekt for at den er gammel og en ny koster ca. 350 kr.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. april 2018 - 17:20 #1
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 17:35 #2
En gammel harddisk nærmer sig pensionsalderen. Du kan selvfølgelig måle om den er i fin form endnu, men at bruge den til backup er vist lidt risikabelt. Til din iMac bør du anvende en frisk harddisk som backup gennem TimeMachine. Hvis dine data er noget værd for dig, så er de vel også 3-400 kr værd?
Avatar billede h_s Forsker
13. april 2018 - 18:28 #3
Tak for svarene
Jeg er enig i Ink’s betragtninger, men når jeg skriver backup så er det nok nærmere ekstra ekstra backup.