Avatar billede Msaraj Novice
15. april 2018 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vand i tastatur/track pad på Macbook air

Hej alle sammen,
Jeg har været en klovn og er kommet til at spilde lidt vand på min Macbook air på tastaturet og på trackpaden. Det er kun lidt dråber, der kom på, men det var nok til at trackpaden ikke længere virker og spasser fuldstændigt. Alt andet lader til at virke ok. Jeg slukkede Macbooken bagefter, men har tændt den igen et par gange for at se om det virkede igen. Det gjorde det ikke, så nu har jeg slukket den, kommet den i en pose med ris og håber på det bedste.

Har I oplevet lignende før? Hvis jeg lader den tørre i 2 døgn, vil den så kunne virke som normalt igen? Vil bare have den op at køre, sådan så jeg lige hurtigt kan lave en backup inden jeg sender til reparation, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2018 - 16:05 #1
Hvis der er kommet vand i pegefeltet, så kan der ligge en dråbe og "kortslutte" feltets funktion. Giv den nu god tid til at tørre.

Forstår at Mac'en iøvrigt virker? Du kan prøve at tilslutte en usb mus, men igen vent nu til den er helt tør. Vand, der trænger ned i tastaturet, kan give kortslutning og/eller tæring i de små kontakter, så den skal være helt tør inden du overvejer at tænde igen.
Avatar billede Msaraj Novice
15. april 2018 - 17:20 #2
Okay, tak for det! Ja, det så ud til at alt andet virkede godt nok, men måtte gennemtvinge en lukning, fordi jeg ikke kunne bruge musen til at trykke. Vil lade den være slukket i et par dage, og så vil jeg forsøge med en usb mus.
Vender tilbage hvis det virker!
Avatar billede Msaraj Novice
18. april 2018 - 21:08 #3
Update: Jeg lod min computer tørre i lidt over 48 timer, og da jeg tændte den igen virkede alt som det plejer, så der er ingen problemer nu.
Nu ved jeg så ikke om den lige pludseligt kortslutter senere eller om der opstår rust inden i, men det finder jeg vel ud af!