Avatar billede Anas M Praktikant
18. april 2018 - 11:18 Der er 4 kommentarer

Råd omkring køb af bærbar

Hej,
Skal til at købe en bærbar pc til studiebrug (civilingeniør indenfor konstruktion). Den skal kunne køre programmer som Matlab og Maple, og gerne CAD programmet SolidWorks. Har udset mig denne: Lenovo Yoga 920 13.9" 2-i-1.
Samtidig må den gerne være lækker hvad angår design og skærmopløsning.

Nogle umiddelbare holdninger eller råd til køb af en 2-i-1 bærbar (pc/tablet)?

På forhånd tak.

Link:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablet-og-ipad/LE80Y7008JMX/lenovo-yoga-920-13-9-2-i-1-platin
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2018 - 11:32 #1
glimrende maskine - husk nu en ekstern disk til backup udover, hvad du gemmer i skyen.
Avatar billede Anas M Praktikant
18. april 2018 - 11:45 #2
Tak for svaret @claes57.
Avatar billede eurositi Ekspert
18. april 2018 - 12:57 #3
Enig i, at maskinen har fornuftige specs. Specielt processoren er et godt valg.

... Men hvis performance ift. visualisering og modellering betyder meget, bør du kraftigt overveje en maskine med et rigtigt grafikkort. De nævnte programmer kan alle sammen udnytte ressourcerne i et dedikeret grafikkort. Du kan nemt finde en bærbar med f.eks. et GTX 1070 grafikkort til samme pris - eller lidt mindre... Men om du synes om designet ift. Yoga'en, er nok mere tvivlsomt. ;)
Avatar billede Anas M Praktikant
18. april 2018 - 13:04 #4
Mange tak @eurositi, har bestemt givet stof til eftertanke:)