Avatar billede tkhj Novice
18. april 2018 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel låst mod redigering af "Outlook"

Hej med jer
I går arbejdede jeg hele dagen på en vagtplan i et Excel-ark, men da jeg i dag vil arbejde videre i samme Excel-ark, får jeg en besked om, at filen er skrivebeskyttet og låst mod redigering af "Outlook". Hvordan kan jeg mon få mit dokument tilbage?
/Trine
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. april 2018 - 16:20 #1
Lav en kopi af filen, og åbn kopien.

1) Marker filen
2) Tryk [CTRL] + [C]
3) Tryk [CTRL] + [V]

En kopi af  filen er nu lavet, og du kan åbne kopien.

Slet evt. den gamle låste fil, når du har sikret dig, at den nye fil kan benyttes.
Avatar billede tkhj Novice
19. april 2018 - 08:46 #2
Tak for din tilbagemelding. Jeg har også måtte kopiere filen over i et nyt dokument og arbejde videre på den måde, men jeg kan bare ikke komme til at slette det gamle, når det er låst... Det er meget problematisk, at der ligger to filer med en vagtplan for samme periode, der er vidt forskellige, så jeg har brug for, at den gamle fil bliver slettet.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. april 2018 - 09:12 #3
At du ikke kan slette den gamle fil er et Windows problem og ikke et Excel problem.

Jeg vil gætte på, at du skal starte Windows op i 'Fejlsikret tilstand' for at kunne slette filen.
Avatar billede tkhj Novice
19. april 2018 - 11:31 #4
Tusind millioner tak for din hjælp! Nu er alt i orden igen :)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. april 2018 - 13:13 #5
Velbekomme :-)