Avatar billede mr.mig Novice
19. april 2018 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortere celler med data fra funktioner

Hej Alle
Jeg har en del kolonner, der indeholder data fra hvis-funktionen (bogstaver).
Kolonnerne strækker sig fra række 2 til 2000.
De fleste af cellerne i kolonnerne indeholder ingen værdi ("")

Jeg er interesseret i at få vist celler, der rent faktisk indeholder ord, øverst i kolonnerne.
- Her møder jeg problemet, da jeg ikke kan sortere kolonnerne, som normalt.

Nogle, der har gode ideer til, hvordan jeg løser dette?

Jeg har googlet og googlet, uden held. Har en idé om at jeg måske skal benytte mig af indeks-funktionen?
Avatar billede ebea Ekspert
19. april 2018 - 18:06 #1
Er det en "forlængelse" af dit spørgsmål tidligere, med en HVIS formel, eller sagt på anden måde, så det Ark du henviste til der?
Avatar billede Mads32 Ekspert
19. april 2018 - 20:47 #2
Hej

Du kan klare det hvis du i din hvis formel erstatter "" med "z",
Dernæst kopierer du alle dine kolonner med hvis-formlet til et andet område, som VÆRDIER. du kan nu sortere på kolonnerne.
Avatar billede mr.mig Novice
20. april 2018 - 09:57 #3
Beklager det sene svar.

@ebea ja, det er det.
Ser pt. sådan ud: https://picee.dk/2301-hvisformelmedflerevaerdierisammecelle2
Jeg vil have en automatisk sortering således, at de celler der returnerer en værdi og ikke bare "", kommer øverst. Både i kolonne A, B, C osv.
Ved du om at kan lade sig gøre?

@Mads32 - Tak for svar.
Ja, det vil løse næsten løse udfordringen. Jeg leder dog efter en automatisk sortering.
Avatar billede ebea Ekspert
20. april 2018 - 10:29 #4
#3  -  Jeg har sendt dig et link til en opsætning!