Avatar billede Slettet bruger
21. april 2018 - 17:29 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Fire i7 4500 processorer

Hejsa,

Når nu jeg går ind under "enhedshåndtering" og under "processorer" er der altså fire processorer med 1.8 ghz hver. Tæller dette som 4x1.8 som bliver 7.2 ghz? Jeg spiller dette spil kaldet Rainbow Six Siege. Mit grafik kort har 2100 mb deromkring og jeg kan godt køre det omkring 15-20 fps nogle ideer til hvordan jeg kan få hjøjere fps?
Tak på forhånd,
William
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2018 - 18:28 #1
Det er nok en i7-4500U processor som den herunder, du har:

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-4500U+%40+1.80GHz&id=1937

Og de fire kerner på hver 1,8 GHz giver ikke 7,2 GHz. Prøv at læse linket herunder.

https://theydiffer.com/difference-between-multicore-and-multiprocessor-systems/

For at få højere FPS skal du nok have et bedre grafikkort, men så er vi nødt til at kende det fulde navn på grafikkortet og computeren for at kunne hjælpe dig.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2018 - 18:40 #2
Og så sneg der sig lige en fejl ind i mit indlæg #1. Der er ikke fire men kun to kerner i din i7-4500U processor, hvis det altså er den, du har. I din Enhedshåndtering beskrives det som fire processorer, og det hænger sammen med det, som kaldes "multithreading", som du kan læse lidt om herunder:

https://da.wikipedia.org/wiki/Multithreading
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2018 - 18:42 #3
Hej,
Et nyt grafikkort koster vel nærmest så meget, så er det ikke næsten bedre at købe en ordentlig stationær?
Mit grafikkort er AMD Radeon R9 M200X series og jeg har en dell bærbar.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2018 - 19:05 #4
Navnet "AMD Radeon R9 M200X series" dækker over flere modeller med forskellig performance, så det er svært at bedømme det.

Jeg er ikke gamer, så andre vil nok bedre kunne hjælpe dig, men jeg ved dog så meget, at for gamere er grafikkortet det allervigtigste, selvfølgelig i samspil med resten af systemet. Umiddelbart ser din CPU og grafikkort dog ikke ud til at være helt ubrugelige, selv om du måske nok burde kunne få mere end 15-20 FPS ud af det. FPS  er også i høj grad afhængig af, hvilken opløsning du kører med i spillet. Kig på linket herunder for at se lidt om anbefalede specifikationer for dit  Rainbow Six Siege:

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/tom-clancys-rainbow-six-siege-beta/12864
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2018 - 12:50 #5
Jeg er heller ikke så klog på den slags men mit grafikkort har 2gb og jeg fandt ud af at igår, kørte jeg med 25-40 fps ingame. I menuen var det 60 ca konstant.
Har du måske et link til en god processor? (helst billig) og er det sådan noget en teknikker skal installere eller kan jeg det selv?
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2018 - 13:15 #6
Jeg kan forstå på dig, at det er en bærbar, du har. På en bærbar kan du ikke skifte dele som processor og grafikkort, de er integrerede dele på bundkortet.

Så hvis du ikke er tilfreds med din computers spilegenskaber, skal du enten skifte den ud med en kraftigere bærbar eller en stationær. Så vidt jeg kan regne ud, må din Dell være 3-5 år gammel.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2018 - 18:33 #7
Godt! Så venter jeg til min konfirmation om et år ca. og håber jeg får penge til en ordenligt computer. Nogle forslag? Helst ikke over 13000.
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2018 - 19:03 #8
Jeg synes, du skal vente til næste år og så spørge her igen til den tid. Der sker hele tiden noget nyt på det område, og til de penge vil du kunne få en rigtigt god computer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2018 - 15:03 #9
Helt enig med milter, du får ikke noget brugbart ud af din laptop til Rainbow 6 - der skal mere power til.
Som han også er inde på, så vil både teknologi og priser have udviklet sig så meget hen over det næste år, at vejledning her-og-nu vil være værdiløs.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2018 - 17:47 #10
Tak for hjælpen begge to! Jeg fandt ud af at hvis jeg ryddede den for næsten alle mine programmer kunne den komme op på 80 fps i medium grafik. Dog er der nogen FPS drop rimelig tit men jeg kan køre det :)