Avatar billede allanfrisk Novice
23. april 2018 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG værdien fra 2 celler

Hej.

Jeg har et ark hvor jeg har værdier i 3 celler.
På et andet ark bruger jeg LOPSLAG for at få værdien frem. Men jeg kan kun få værdien vist i en celler.
et lille eksempel.
Kolonne A indeholder tekst
Kolonne B indeholder én værdi
Kolonne C indeholder en anden værdi.
På ark 2 bruger jeg "liste" funktionen til at få teksten fra kolonne A vist. Samtidig bruger jeg LOPSLAG til at få vist værdierne. Men jeg kan kun få den ene værdi frem (Værdien fra kolonne B). Hvordan får jeg også vist værdien fra kolonne C i kolonne C på ark 2?
Smider lige formlen jeg bruger:
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($E8;pick!$A$2:$C$131;2;FALSK));0;LOPSLAG($E8;pick!$A$2:$C$131;2;FALSK))

HJÆLP..
Avatar billede Nikolaj Forsker
23. april 2018 - 18:22 #1
Ikke helt sikker på problemet.
men kolonne indekset skal den ikke være 3 for at få kolonne C ?
Avatar billede allanfrisk Novice
23. april 2018 - 18:34 #2
Ved det ikke Nikolaj. Formlen er lånt fra et andet regneark Har ikke selv helt styr på det med de formler. Men mener du at jeg bare skal ændre 2 tallet til et 3 tal?
Avatar billede Nikolaj Forsker
23. april 2018 - 18:37 #3
ja tænker jeg.
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($E8;pick!$A$2:$C$131;3;FALSK));0;LOPSLAG($E8;pick!$A$2:$C$131;3;FALSK))

prøv den her
Avatar billede allanfrisk Novice
23. april 2018 - 18:46 #4
TAK det med kolonneindekset virkede. FEDT.