23. april 2018 - 20:45Der er
6 kommentarer og 2 løsninger
Team Viewer siger: Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til "ikke kommerciel brug"?
Hej.
Jeg hjælper en stor del af mine venner og familie medlemmer, og nu siger Team Viewer følgende: Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til "ikke kommerciel brug".
Hvor sker dette, og hvad sker der ved det? Skal jeg købe en licens for at få det stoppet, eller tage kontakt til dem?
Jeg vil ikke pludselig have en regning eller en sag på halsen!
Jeg slås med samme problem. Bruger KUN TeamViewer gratis version til ubetalt privat hjælp. Men da det altid er det samme, som jeg hjælper med, så opfattes det af TeamViewer som kommercielt brug.. (Det kan de åbenbart se ud af en log ??)
Efter flere "advarsler" så lukker de ganske enkelt brugen af TeamViewer ned på pågældende computer.. Andet sker der ikke.
Dog har jeg flere gange fået genåbnet, ved at skrive og forklare ( på engelsk ) (Har fået medhold)
Den "genåbning" holder dog sjældent mere end 14 dage/3 uger.. Og så er det forfra igen.
HVIS jeg brugte programmet kommercielt, så var det fair nok at betale. Men da jeg ikke gør det, så er det mere princippet om, ikke at ville betale de ca 3000 kr år.
Efter "tilpas mange gange med meddelelsen: "Kommercielt brug konstateret" eller "det ser ud som om at programmet bliver brugt kommercielt" så får man meddelelsen: "Programmet lukker ned om 5 min."
Der kommer INGEN regning.. Men TeamViewer kan ikke længere anvendes på pågældende computer. Og kun på den. Afinstallering/geninstallering af TeamViewer hjælper ikke.. Kun en formatering af harddisken og geninstallering af TeamViewer giver en ny periode.. Men sgu´ ret omstændigt ;)
Det er naturligvis beskeden om "kommerciel brug" - Beklager.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.