Avatar billede plok Forsker
23. april 2018 - 20:45 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Team Viewer siger: Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til "ikke kommerciel brug"?

Hej.

Jeg hjælper en stor del af mine venner og familie medlemmer, og nu siger Team Viewer følgende: Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til "ikke kommerciel brug".

Hvor sker dette, og hvad sker der ved det? Skal jeg købe en licens for at få det stoppet, eller tage kontakt til dem?

Jeg vil ikke pludselig have en regning eller en sag på halsen!

Håber der er nogen som ved noget omkring dette?

God aften
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2018 - 20:55 #1
Umiddelbart ville jeg anse det for en - for dig - positiv bekræftelse på, at du bruger den gratis licens efter hensigten.

Citat:

From the very beginning, TeamViewer has been available to everyone completely free of charge for personal, non-commercial use.

herfra
https://www.teamviewer.com/en/credentials/free-for-personal-use/
Avatar billede Mikael Ekspert
24. april 2018 - 10:13 #2
Jeg slås med samme problem. Bruger  KUN TeamViewer gratis version til ubetalt privat hjælp.
Men da det altid er det samme, som jeg hjælper med, så opfattes det af TeamViewer som kommercielt brug..
(Det kan de åbenbart se ud af en log ??)

Efter flere "advarsler" så lukker de ganske enkelt brugen af TeamViewer ned på pågældende computer.. Andet sker der ikke.

Dog har jeg flere gange fået genåbnet, ved at skrive og forklare ( på engelsk )
(Har fået medhold)

Den "genåbning" holder dog sjældent mere end 14 dage/3 uger.. Og så er det forfra igen.

HVIS jeg brugte programmet kommercielt, så var det fair nok at betale. Men da jeg ikke gør det, så er det mere princippet om, ikke at ville betale de ca 3000 kr år.
Avatar billede Mikael Ekspert
24. april 2018 - 10:29 #3
Kan tilføje ;)

Efter "tilpas mange gange med meddelelsen: "Kommercielt brug konstateret" eller "det ser ud som om at programmet bliver brugt kommercielt" så får man meddelelsen: "Programmet lukker ned om 5 min."

Der kommer INGEN regning.. Men TeamViewer kan ikke længere anvendes på pågældende computer. Og kun på den.
Afinstallering/geninstallering af TeamViewer hjælper ikke..
Kun en formatering af harddisken og geninstallering af TeamViewer giver en ny periode.. Men sgu´ ret omstændigt ;)
Avatar billede falster Ekspert
24. april 2018 - 10:56 #4
#2 og #3 giver mening, når nu TV er så meget "på vagt" overfor kommerciel brug.

Men som jeg læser spørgsmålet får plok netop en meddelelse om, at brugen er OK efter licensen:

"Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til "ikke kommerciel brug".
Avatar billede Mikael Ekspert
24. april 2018 - 11:37 #5
#4.. Det har jeg aldrig set, at TV skriver: "Vi kan se at din gratis licens bliver brugt til ikke kommerciel brug"..

Men enig.. ER det deres besked, så nul problem ;)
Avatar billede falster Ekspert
24. april 2018 - 14:08 #6
Ja det svarer jo næsten til, at man fik brev fra politiet om, at man har overholdt fartbegrænsningen :-)

Måske kan plok bekræfte - for en ordens skyld - at det virkelig er den besked?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. april 2018 - 22:43 #7
#6

Ja det ku være interessant at vide, men det kræver jo at plok følger med i tråden
Avatar billede plok Forsker
30. april 2018 - 11:43 #8
Hej allesammen. Tak for alle de dejlige svar.

Det er naturligvis beskeden om "kommerciel brug" - Beklager.