Avatar billede sjssjdk Mester
25. april 2018 - 07:40 Der er 3 kommentarer

VBA kopier celler fra et ark til et andet.

Hej.

jeg vil gerne have mulighed for at kopirer fra et ark til et andet.
Jeg vil gerne blot kopirer og så manuelt paste i det andet ark da navnet på det nye ark ændres.

Jeg har fx data i A1, A3 og C1. som skal kopires og beholde placeringen så når jeg åbner det andet ark og placere mig i A1 så kopires der data i A1. A3 og C1.

Hvis jeg bruger Range("a1,A3,C1").copy - så bliver dataen kopiret ind uden mellemrum.

En der kender en løsning på dette?

på forhånd tak
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
25. april 2018 - 07:55 #1
¨Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår problemstillingen, men kan du ikke benytte noget i denne stil:

Sheets("Ark1").Range("A1").Copy Destination:=Sheets("Ark2").Range("A1")
Sheets("Ark1").Range("A3").Copy Destination:=Sheets("Ark2").Range("A3")
Sheets("Ark1").Range("C1").Copy Destination:=Sheets("Ark2").Range("C1")
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
25. april 2018 - 08:44 #2

Option Explicit

Dim OldSheet As Worksheet, NewSheet As Worksheet

Sub MyCopy()
    Set OldSheet = ActiveSheet  ' Data ark
    Set NewSheet = Sheets.Add  ' Lavet nyt ark

    ' Kopierer A1,A3,C1 til det nye ark
    NewSheet.Range("A1").Value = OldSheet.Range("A1").Value
    NewSheet.Range("A3").Value = OldSheet.Range("A3").Value
    NewSheet.Range("C1").Value = OldSheet.Range("C1").Value
    ' -----------//----------'
End Sub

Jan
Avatar billede excelent Ekspert
28. april 2018 - 09:54 #3
Du skal først markere/aktivere destinationsarket
Kør herefter følgende kode:

Sheets("Ark1").Range("A1").Copy Range("A1")
Sheets("Ark1").Range("A3").Copy Range("A3")
Sheets("Ark1").Range("C1").Copy Range("C1")

Ret Ark1 i de 3 linier til aktuel kilde-arknavn