Avatar billede Mibzo Praktikant
26. april 2018 - 09:03 Der er 5 kommentarer

Lenovo Thinkpad E560

Hej alle.
Jeg står i det problem, at jeg har en thinkpad E560 liggende, men så snart jeg tænder den og den går på nettet, så bliver selve computeren virkelig langsom og det er ikke muligt for andre enheder at bruge nettet imens den er tilkoblet nettet.
Er der nogen som har en idé om hvad der kan være galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2018 - 09:15 #1
Den der har brugt den, kan muligvis svare :-) - der kan jo være installeret al muligt skrammel (BitTorent klienter, spyware, virus o.s.v.) som bruger internettet...

Du kan muligvis se nogle af tingene og afinstallere dem via kontrolpanelets "programmer", men nogle ting kan også være skjult.

En IT-kyndig vil kunne luge ud i det værste, men aldrig være 100% sikker på at få alt med - den eneste sikre løsning er at reinstallere maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2018 - 10:47 #2
det kunne godt lyde som om den har en bitcoin spyware indbygget, og så kører løs når der er net.

rens maskinen med malwarebytes.org og ccleaner
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede Mibzo Praktikant
26. april 2018 - 11:04 #3
Jeg må prøve jeres forslag.
Det er min kærestes gamle bærbar, som hun skal til at bruge igen pga. hun skal aflevere sin arbejdescomputer tilbage, og problemet for hendes gamle opstod bare fra den ene dag til den anden.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. april 2018 - 11:17 #4
Hvis problemer et opstået for nyligt kunne en systemgendannelse være en mulighed (sætte computeren tilbage som den var på et givet tidspunkt. Prøv kig under systemgendannelse)
Avatar billede Mikael Ekspert
26. april 2018 - 12:02 #5
Sidder selv med en andens bærbare.. Den har ikke været i brug siden aug. 2013.

Den er/var med win 8.1.

1. Datoen på computeren stod til aug. 13..

2. Den forsøgte at update fra Microsoft update.. Men kunne ikke p.g.a. den forkerte dato.

3. Da datoen/år blev rettet, så hentede den sindsygt mange update. Hvilket gjorde den ekstremt langsom.