Avatar billede Slettet bruger
26. april 2018 - 17:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dvd drev virker ikke

Hej
Jeg har et drev der ikke virker, jeg har fundet det i enhedshåndtering og der står at det virker fint, men virkeligheden er en anden.
Jeg har fjernet drevet og genstartet pc der straks finder drevet, men det virker stadig ikke, når jeg søger efter opdatering til drevet får jeg besked om, at den bedste opdatering allerede er installeret.
Når jeg indsætter en dvd i drevet, så viser der sig en skive på skærmen og den snurrer lystigt, ligesom den plejer, dengang den virkede.

Er der nogle gode ideer som I vil dele med mig?

Det er en Aspire V3-571 opgraderet fra Windows 7 til 10 som jeg sidder med.

Keld Asmussen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2018 - 18:14 #1
Der er snavs på linsen, eller drevet er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2018 - 18:30 #3
det sker jævnligt. der er snavs på linsen.. ryger du ?
glem det, du kan ikke gøre noget. et nyt drev koster 200 kr
Avatar billede Mikael Ekspert
27. april 2018 - 11:16 #4
Prøv denne.. Den giver ret til een gratis update.

Brugte den igår til een manglende driver.

Vælg KUN at update dit DVD drev som programmet finder af mange update.

PS!! Du kan bare afinstallere programmet når DVD driveren er installeret ;)

http://www.winzipdriverupdater.com/du/wddc2/index.php?lang=da&gclid=CjwKCAjwlIvXBRBjEiwATWAQIrBQ6sKpEl-Zgtu5wpSZIbkHqEzuA2ERKXiCrIfi7Snbp3QrLC3FoRoCBhMQAvD_BwE
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2018 - 11:52 #5
Hej igen.

Jeg kiggede lidt rundt og fandt, at det er på grund af opdateringen til windows 10 der gør det, microsoft har jo fjernet alt hvad der minder om medievisning, lige bortset fra nogle få lousy programmer, WMP er godt nok stadig tilstede men den hjælper ikke, så fandt jeg tilfældigvis nedenstående link, det gav mig det svar jeg behøvede - troede jeg, for jeg kunne ikke bruge den media pack som henvises til, den endelige løsning blev at jeg hentede desktopversionen af vlc, der er åbenbart forskel på den og så versionen som microsoft anbefaler, det er lige godt for groft at de vil have betaling for noget, som burde være en del af det man engang har betalt for.
Tak til alle for input og gode ideer, jeg endte forresten med en total rengjort og nyinstalleret pc.

God sommer når vi kommer dertil ;-)

https://support.microsoft.com/en-us/help/3145500/media-feature-pack-list-for-windows-n-editions
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2018 - 12:49 #6
Jeg tror du er gået galt i byen... - du linker til artikler om "N" udgaverne af windows. Disse er ret sjældne at støde på - de bruges primært af virksomheder, der ikke ønsker at give medarbejderne spil/medie muligheder med i operativsystemet.

Det giver ingen mening at køre sådan en udgave på en privat PC, da du jo blot kan efterinstallere det der mangler.

Det lyder mere som om din DVD skive har krævet et specielt codec, som ikke har været indbygget i Windows egen mediaplayer, mens VLC-player har de fleste indbygget, og derfor virker.