Avatar billede TTA Seniormester
28. april 2018 - 20:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekstfelt i Messenger

Når man skriver en besked i Messenger på sin PC, så får man kun vist én linje ad gangen i tekstfeltet, mens de allerede skrevne beskeder vises i fuldt format.

Er det muligt at udvide tekstfeltet, så man ikke føler at man kigger på skærmen gennem en toiletrulle!? ;)
Avatar billede Slater Ekspert
28. april 2018 - 20:48 #1
Messenger?

Er det Windows 10 app'en til Facebook Messenger eller hvad? Der er med garanti hundredevis af ting der hedder Messenger. Men for det eneste jeg bruger med det navn, som er nævnte app, er det ikke sandt at man kun kan se én linje mens man skriver.
Avatar billede TTA Seniormester
28. april 2018 - 21:14 #2
Det er Messenger på Facebook, Windows 8.1, jeg bruger.
Avatar billede TTA Seniormester
28. april 2018 - 21:26 #3
Nu kan man ikke lægge billeder ind her, men...

Skærmbilledet er delt i tre. Til venstre er alle ens seneste kontakter, til højre er noget om ens seneste delte filer, profil mv. I midten er så den aktuelle tråd. Ca. 90 % er fyldt ud med allerede sendte/modtagne beskeder. Nederst i midten er så det tekstfelt, jeg har at råde over. Jeg ved ikke præcist hvor mange tegn det er i bredden, men jeg j
kan kun se én linje ad gangen, og har intet overblik over hvad jeg allerede har skrevet
Avatar billede Slater Ekspert
28. april 2018 - 21:53 #4
Underligt, for min ser sådan ud: https://i.imgur.com/DwAaFOe.png

Kan sagtens se flere linjer i det skrevne, da den udvider sig automatisk efter hvor mange linjer jeg skriver der. Det skulle undre mig meget om der var forskel fra Windows 8 til Windows 10. Det burde være samme app.
Avatar billede TTA Seniormester
28. april 2018 - 22:18 #5
Ja, det ser unægtelig meget anderledes ud.

Er det via internet eller det via en app på PCen? For når jeg er på Facebook (internet), så vælger jeg blot at få åbnet Messenger i et vindue. Men det ligner slet ikke dit.
Avatar billede Slater Ekspert
28. april 2018 - 23:45 #6
Det der var som sagt Windows 10 app'en. Men selvom udgaven på facebook.com ser anderledes ud, fungerer det på samme måde - input-boksen udvider sig når man skriver, så man kan se flere linjer.
Men det var jo ikke websitet du beskrev før, da der ikke er seneste kontakter til venstre der. Det er der kun i Windows app'en.
Avatar billede TTA Seniormester
29. april 2018 - 11:11 #7
Jeg tror ikke det er nogen app, men en webbaseret version. Når jeg er på Facebook, så trykker jeg på Messenger-ikonet, og vælger ”Se alt i Messenger” nederst i venstre hjørne. Så kommer Messenger på hele skærmen; med kontakter ude til venstre, noget om valgmuligheder og profil til højre, den aktuelle tråd i midten – og som sagt et mikroskopisk tekstfelt nederst i midten.

Jeg har prøvet at google problemet, men det nærmeste jeg kommer en løsning er det, som flere og flere firmaer og websites benytter sig af; nemlig at oprette communities i stedet for at have en egentlig kundeservicefunktion. I disse communities finder man sjældent noget svar på sit problem, men man kan dele sin frustration med tusindvis af andre brugere som har samme problem!
Avatar billede Slater Ekspert
29. april 2018 - 11:30 #8
Okay, du bruger fuldskærmsvisningen på facebook. Den gør dog nøjagtig det samme som app'en: tekstfeltet udvider sig automatisk når man skriver, så man kan se op til 9 linjer af det skrevne: https://i.imgur.com/vgkfutK.png

Jeg finder det meget underligt at netop din skulle være anderledes. Hvilken browser bruger du?
Avatar billede TTA Seniormester
30. april 2018 - 00:26 #9
Som tidligere beskrevet, så udvider tekstfeltet sig ikke, når jeg skriver. Det forbliver én linje, uanset hvor meget jeg skriver.

Jeg bruger IE 11.
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2018 - 09:30 #10
Det er det der er problemet. Den automatiske udvidelse virker ikke på Internet Explorer. Det er en fejl i browserunderstøttelse, og ikke noget du kan gøre andet ved end at skifte til en browser, der ikke er forældet. Eller bruge Windows app'en.
Avatar billede Bent Hedebo Hansen Praktikant
02. juli 2018 - 11:28 #11
Jeg opdagede, at skrivefeltet skifter form, når jeg trykker på info-knappen "i" øverst til højre på Messenger-siden.