Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2018 - 14:40 Der er 3 kommentarer

Hvad blokerer installation..

Jeg har gennem mange år brugt "WYSIWYG" webbuilder til min hjemmeside. Har nu købt en update - men kan ikke installere den. Når jeg prøver får jeg beskeden: "C:\Users\myname\Documents\wisiwyg web builder\system\cms\wwbeditor\wwbeditor.css
AN error occurred while trying to create a file in the destination directory. Access denied. Click Retry to try again, ignore to skip this file (not recommended) or abort to cancel installation."

Hvis jeg trykker "ignore" kommer der bare navnet på en anden fil, som den ikke vil acceptere heller - og sådan bliver det ved.
Jeg har forsøgt med slukket antivirus - og firewall, jeg har cleanet min cache og renset databasen med Ccleaner, og har fjernet mappen, som filerne skal ligges i. Den opretter så en ny mappe ved næste forsøg - men stopper installationen samme sted påny.
Så jeg er lidt gået i stå. Har haft kontakt med udgiveren af programmet som skriver: "You will only get this error if there is something wrong with permission , so something must be preventing the setup from writing files to this folder.
The setup cannot install the files if your system does not allow it.

Please rename all previous folders and add the setup to the exception list of your firewall/antivirus or any other utility that blocks running software."

Men alle tilladelser synes at være i orden - så vidt jeg kan se, men er dog lidt usikker på denne del.
Men hvad kan det ellers være, som blokerer? Har jo kunne bruge programmet fint hidtil uden problemer, men før denne update.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2018 - 14:48 #1
hvorfor installerer den i \dokumenter? kan du ikke vælge c:\wisiwygwebbuilder som mappe? (også uden mellemrum - de er en uskik)
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2018 - 15:08 #2
Jamen den installerer faktisk i C:\Program Files (x86)\WYSIWYG Web Builder 12 - men den lægger åbenbart også noget i den anden nævnte mappe. Og det er sidstnævnte, den refererer til, når den ikke kan komme videre...
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2018 - 15:37 #3
Nå, det viste sig at jeg har en firewall i mit bitdefender antivirusprogram - som jeg ikke var klar over. Det hjalp, da jeg slog den fra.