Avatar billede Saad Praktikant
29. april 2018 - 14:46 Der er 3 kommentarer

RAID Virker ikke

hej - jeg har opdatere min bios til den nye version men da jeg skulle lave min computer til raid så siger den at den kan ikke finde mine m.2, og jeg ikke hvad problemet er. jeg har tjekket at det sidder ordentligt.
men når jeg installere min windows på samsung solid state drive så kan jeg se mine m.2 når jeg trykke på denne computer at det er helt tomme.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2018 - 17:31 #1
Dit indlæg giver ikke rigtigt mening - hvilket bundkort handler det om?

Det ville undre mig meget, om du kan køre 2*M2 i RAID, men du burde jo i hvert fald kunne installere din Windows på den ene M2'er.

Mange bundkort løber i øvrigt tør for IO hvis du kører mere end en enkelt M2 sammen med et tidssvarende grafikkort.
Avatar billede Saad Praktikant
29. april 2018 - 17:54 #2
Hej
Jeg har Gigabyte Z170 Gaming G1
og køre 2 stk m.2 samsung pro 920
og pljer slår dem bagge sammen til en
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2018 - 18:07 #3
De melder jo også selv fint nok RAID på M2'erne, så det burde jo køre.

Du skriver, at du kan se dem i Windows - har du prøvet om du kan formattere dem hver for sig og lægge data på dem som to individuelle drev?