Avatar billede Camilla-DA Juniormester
30. april 2018 - 13:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Måske hardware XP problemer fortsat

Først vil jeg sige at USB lydkortet virkede.
Men nu ser skærmbillede underligt ud når jeg åbner "Denne computer", lyserød flimmer der hvor det skulle være hvidt. indsætter billede som profilbillde så i kan se. Jeg prøvekørte NFS Hot pursuit 2 på den, og der var ingen grafik problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2018 - 13:54 #1
Måske skulle du skrive det i den gamle tråd, eller i det mindste henvise til den... https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1022809 - ovenstående er ret sort som enkeltstående spørgsmål... - eller rettere, hvad er det du spørger om?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2018 - 13:55 #2
..hvis det er det lyserøde "flimmer", så er det helt typisk et dårligt VGA kabel, eller dårlige forbindelser i et af stikkene.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
30. april 2018 - 14:05 #3
Underligt, for problemet er der med det samme VGA kabel ikke på min acer, det var kun på min Fujitsu Siemens, måske jeg skulle prøve at se igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2018 - 14:19 #4
Hvis den er bærbar, og det er den indbyggede skærm, kan det være underligt (men stadig kablet :-)

Hvis det er en stationær, er det nok stikket i PC´en, den er gal med så... - hvis ikke det kan løses med lidt vrikken i stikket, kan du prøve og åbne maskinen og se, om kablet indvendigt har løsnet sig (hvis det er sat på med kabel, og ikke loddet direkte på).

I værste fald må du have fat på et nyt grafikkort...
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
30. april 2018 - 14:23 #5
Jeg var i tvivl om om jeg skulle lave det som nyt opslag eller fortsætte på det gamle.
Men jeg prøvede igen på FS maskinen, og nu er problemet der ikke, jeg havde måske ikke fået sat kablet ordentligt i...vil lige prøve og finde ud af at slette dette opslag, føler mig stadig som novice her :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2018 - 14:35 #6
:-) Du kan ikke slette. Meningen er at alle indlæg skal komme alle til gode til evig tid.

Du kunne via dit profilnavn have fundet frem til din profil, og se dine tidligere spørgsmål ( https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/199252 )- og på den måde have fortsat dialogen i det indlæg, også selv om det måske er "accepteret".

Men det er hip som hap nu - det vigtigste er at det virker, og at vi får trukket meningen frem.