Avatar billede ps76 Forsker
30. april 2018 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Må ikke gemme i mappe

Jeg må prøve igen: Mit software til hjemmesider - webbuilder - vil gerne gemme templates, jeg downloader  i mappen: c:\users\mitbrugernavn\Documents\WYSIWYG...Men jeg får beskeden: "Du har ikke tilladelse til at gemme på denne placering. Kontakt administratoren for at få tilladelse. Vil du gemme i xcxx i stedet?"

For det første så mener jeg da selv, at jeg er administrator for min egen computer - men hvordan kan jeg så give mig selv tilladelse til at gemme i den ønskede mappe?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2018 - 15:01 #1
Hvis man forudsætter at mappen "WYSIWYG" findes i forvejen. bør du (hvis du er administrator), selv kunne ændre på rettighederne i mappen.
Avatar billede ps76 Forsker
30. april 2018 - 15:15 #2
Tjo, men de ser rigtige nok ud, synes jeg - omend jeg ikke er ekspert i det. Men hvis jeg højreklikker på mappen, og vælger egenskaber/sikkerhed, og så vælger mit brugernavn, så er der flueben ved tilladt hele vejen ned, undtagen i "specielle tilladelser" som er greyout. Er det ikke i orden?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2018 - 15:16 #3
hvis du gemmer på anden placering (kan du det) - kan du så i stifinder flytte templates bagefter til den rigtige placering? Hvis det dur, så se i din firewall om der er mulighed for at lave undtagelse for programmet
Avatar billede ps76 Forsker
30. april 2018 - 16:13 #4
Den kommer faktisk selv og foreslår en anden placering - et par skridt ude fra hvor den ellers skulle - og der kan jeg godt gemme. Kan også godt derefter flytte dem manuelt ind i "templates" mappen. Har prøvet uden firewalls, ingen forskel, stadig samme besked om manglende tilladelser.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2018 - 16:43 #5
jeg tror, win er hysterisk - den vil nok have, at programmet skulle bruge C:\Users\brugernavn\AppData\RoamingWYSIWYG...
så win blokerer for at et program kan hente fra nettet og gemme i dokumenter.
Til der kommer en idé, så må du bruge to-trins modellen og stifinder