Avatar billede TobiasWitte Praktikant
02. maj 2018 - 12:49 Der er 7 kommentarer

Fryser under opstart

Min pc har virket fantastisk i 2 år, og virkede fint i går. I dag, da jeg skulle starte den op i skolen, så frøs den flere gange under opstart, og skrev, at Windows ikke kunne indlæses.
Jeg har prøvet på, at gendanne den, men den fryser igen.
Jeg har mulighed for at styre pc’en i omkring 20 sekunder, før den fryser og er umulig at få videre.

Håber I kan hjælpe! Det er snart eksamens-tid, og alle dokumenter ligger på den. Tak på forhånd!
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 12:55 #1
har du prøvet og  fejlsikret tilstand  Tænd for computeren, og tryk straks gentagne gange på F8-tasten.
Brug piletasterne til at vælge Fejlsikret tilstand i menuen Avancerede indstillinger i Windows, og tryk på ENTER.  vis du kan så lav en systemgendannelse
Avatar billede INK Ekspert
02. maj 2018 - 13:01 #2
Du har forhåbentlig taget en sikkerhedskopi af dine filer. Synes vi jævnligt her på sitet ser eksempler på, at sikkerhedskopiering til enten ekstern harddisk, usb-stick og/eller "skyen" ikke prioriteres særlig højt. Hvis dine dokumenter er vigtige for din uddannelse og dermed din fremtid skal du have mindst én sikkerhedskopi.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 13:05 #3
ellers tilgå fdisken external
Avatar billede eurositi Ekspert
02. maj 2018 - 13:13 #4
Det lyder som en defekt driver eller et hardwareproblem.
Den hurtigste måde at åbne Enhedshåndtering på er ved at højreklikke på Windows-startmenu-ikonet i nederste venstre hjørne og klikke på Enhedshåndtering. Udvid vinduet, så du hurtigt kan se, om der er gule eller røde ikoner på nogle af enhederne. I så fald skal du prøve at deaktivere/fjerne dem. Efterfølgende kan du prøve at geninstallere driveren.

Hvis dette ikke gi'r noget, skal du boote i fejlsikret tilstand for at kopiere de vigtige dokumenter over på en USB-stick eller til dit foretrukne sky-lager.

20 sekunder er ikke lang tid til at aktivere fejlsikret tilstand, så gør følgende:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 13:18 #5
#4 det er det jeg skriver i #1
Avatar billede TobiasWitte Praktikant
03. maj 2018 - 10:56 #6
Min computer kan ikke engang starte i fejlsikret tilstand. Den står ved logon-skærmen, og fryser under “velkommen” er i gang med at loade. Andre løsninger eller forklaringer på problemet?
Avatar billede eurositi Ekspert
03. maj 2018 - 11:58 #7