Avatar billede puter_phill Juniormester
02. maj 2018 - 14:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket grafikkort passer / kan det svare sig?

Hej eksperter,
Jeg sidder og spiller csgo på en laptop, der skal pensioneres og så må fruen afgive sin arbejds pc til formålet :)

Jeg testede spillet og konstaterede at den kører meget lave fps (40-60) og jeg vil gerne op over 120!

Jeg har fået anbefalet et 1060 eller højere i grafikkort, men hvordan ved jeg om computeren kan køre med det og om det overhovedet er nok eller er computeren bare ikke er beregnet til gaming?

Her er lidt info jeg kan finde:
HP pro 3125 md kabinet
AMD Athlon (tm) II x2 250 processer 3.00 GHz
10 Gb ram (ukendt)
windows 7; 64bit
Strømforsyning: HP d3006A0, max 300W, der er ikke flere udtag!

Hvad mere har i brug for at vide? spørg endeligt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2018 - 15:14 #1
Efter hvad jeg kan se så er der tale om et meget lille kabinet. Mange grafikkort er der simpelthen ikke plads til i et så lille kabinet.
Yderligere virker 300 W heller ikke særlig overvældende.
Avatar billede posten Ekspert
02. maj 2018 - 16:21 #2
.jeg vil gi #1 ret den strømforsyning er ret lille hvis du kigger her : https://support.hp.com/gb-en/product/hp-pro-3125-minitower-pc/4191702/document/c02206654 og under 3 tallet kan du se at et skærmkort på 2gb passer til bundkortet : ATI Radeon HD5570 (RV830) PCIe graphics card, 2GB
mit skærm kort er kun på 1 gb og har en størmfororsyning på 400 watt
hvis du vælger : https://gizmodo.com/5467822/ati-radeon-hd-5570-review-and-benchmarks-reasonable-gaming-dx11-performance-for-80 vil jeg anbefale en strømforsyning på mindst 500 watt
Avatar billede milter Ekspert
02. maj 2018 - 21:02 #3
For at kunne hjælpe bedst muligt skal vi have fabrikat og modelnummer på bundkortet. Noget tyder på, din computer er 6-8 år gammel. Og allervigtigst, hvilket grafikkort har du nu?

Hvis mit bud på alderen er korrekt, så glem alt om at udskifte grafikkort. Du vil måske godt kunne finde et GTX 1060, som kan bruges, men jeg vil ikke anbefale at bruge så mange penge på et nyt grafikkort, hvis mit skud på PC'ens alder er korrekt
Avatar billede ecaspar Mester
30. maj 2018 - 13:55 #4
CS:GO er mere GPU tungt end CPU........    så en gammel CPU med et nyt grafikkort ændrer ikke nødvendigvis noget.
eks  - min gamle 3 GHZ (og noget ældre)  Xeon CPU sammen med et Geforce 750ti gav en fps på ca 90.
Med en I5 7700K og samme grafikkort  - fps konstant omkring 290 - 300

Så du skal vist opgradere hele maskinen......