Avatar billede Jolles Professor
03. maj 2018 - 07:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook og gmail

jeg overgik for mange år siden til gmail, og nu kan jeg ikke finde ud af at bruge outlooks mail- og kalenderprogrammer. Det er upraktisk, da de, jeg arbejder sammen med alle har outlook 10 som primær mail- og kalenderprogram, og jeg har "kun" gmail - og win10 og gamle office 7.
Hvordan kommer jeg ind i det igen? I "gamle dage" med fastnet havde jeg tdc som udbyder, nu har jeg i årevis haft  "3" - er det sådan noget? Ærgerligt, at jo ældre jeg blir, jo vanskeligere blir den herlige IT-verden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2018 - 08:06 #1
"Outlook 10" og "Office 7" er ikke helt identificerende...

Outlook er en del af office pakken, der benævnes ´97, 2000, 2003, xp (2005), 2007, 2010, 2013, 2016, 2019

Mener du office(20)10 og office(200)7?

I disse udgaver kan du godt bruge din Gmail konto, hvis du sætter den op som POP eller IMAP - Google har vejledninger i indstillingerne for gmail, der beskriver hvad der skal til. Jeg er der imod ikke helt så sikker på om kalenderen kan importeres.

Anskaffer du office 2013 og fremefter, vil disse sagtens kunne håndtere gmail og gcal.

Jeg kigger lige efter googles vejledninger...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2018 - 08:11 #2
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. maj 2018 - 10:28 #3
Outlook kan godt læse Googles kalender , men ikke tilføje nyt i den.
Jeg har derfor installeret en windows app "miraCal" som styrer  min google kalender på PC - og dermed synkroniseret til min Android telefon !
Avatar billede Jolles Professor
03. maj 2018 - 13:03 #4
Hvor er i venlige. De forslag skal prøves.
Mange tak.

Når jeg klikker på et link på en hjemmeside,  fx. "Kontakt" - vil jeg gerne at linket åbner gmail, hvor det nu åbner outlook - som jeg jo ikke bruger.
Kan det ha' noget med opgraderingen til win10 at gøre? Jeg læste at der var mange knaster.
OleM: Måske (helt sikkert) har jeg udtrykt mig klodset. Jeg har windows 10 og office 7
Burde nok købe office 10, meeeen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2018 - 13:52 #5
Så vidt jeg kan lure, virker det kun hvis du bruger gmail i Google Chrome.
I windows 10 trykker du på startknappen, trykker på "tandhjulet" (Indstillinger), og vælger "Apps". Vælg "Apps & features" (engelsk - jeg har ikke lige den danske udgave), og vælg "Default apps". I bunden her vælger du "Choose by protocol", scroll ned og find "MailTo" protokollen, og vælg at åbne med eks "Google Chrome".

på siden https://fnu.zendesk.com/hc/en-us/articles/214492023-How-to-assign-email-links-to-open-in-Gmail-in-Windows-10- er også en vejledning - den beskriver en lidt anden vej, men der er billeder til :-)
Avatar billede aditya kin Juniormester
23. august 2018 - 16:37 #6
Very nice and interesting
https://www.welookups.com