Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2018 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ikke tilsluttet HD vises efter genstart/opstart.

Sidder med en Acer bærbar, med KUN den interne HD monteret.
Men under opstarten vises valg mellem 2 HD med Win7.

På billede 1. så er den interne den øverste. Den anden er tilsyneladende, en HD, som tidligere har været tilsluttet via en USB tilslutning ??
(den som fremtræder som "genoprettet")
https://i.imgur.com/p8SIIqh.jpg

Når jeg så vælger "Enter=Choose" får jeg billede 2.
https://i.imgur.com/4qhzpRF.jpg

Spørgsmålet er så ;)
Hvordan h..... fjerner jeg den anden HD ( den genoprettet ) fra opstarten.
Den vises trods det, at den ikke er tilsluttet computeren.

Syntes ikke at jeg i "Bios" finder nogen løsning  heller ???
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2018 - 09:29 #1
start kommandoprompt/powershell som administrator
skriv
bcdedit
det viser din boot-data

og så
bcdedit /?
for at få vist, hvad du kan gøre - husk at lave en backup af hele disken før du piller - der er bla /delete mulighed

jeg har ikke selv erfaring med programmet, så google selv videre
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. maj 2018 - 09:40 #2
Åben msconfig.exe  og gå ind under boot der vises de 2 versioner af windows (behøver ikke være forskellige harddiske) og slet den der ikke virker
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2018 - 09:53 #3
#1 Virker så langt så jeg kan se begge HD.. Men derefter er der ikke rigtig mulighed for at slette den forkerte HD ??

#2 Virker perfekt.. Så #2 markeres som NEMMESTE løsning..

Takker jer begge ;)