Avatar billede Boejden Seniormester
03. maj 2018 - 20:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

tænde og slukke wifi på Acer - samt: hvorledes fungerer søgefeltet??

hej,
en Acer ES1-711 kan lige pludselig ikke komme på nettet: ingen wifi.
indtast kode - men det hjælper ikke.
Jeg antager - svigerindens pc - at hun ved et tilfælde har trykket på???? der har slukket for wifi - men  ingen steder står der noget om tænd/sluk - tast eller kombination i manualen.
Så er der nogen der har et godt forslag?

og så fatter jeg ikke, hvorledes søgefunktionen fungerer, f.eks. med ovenstående spørgsmål: tænde og slukke wifi på Acer
er der ingen svar eller er der en million??
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. maj 2018 - 20:20 #1
Hvis vi antager det er windows 10 , så chek først at flytilstand ikke er aktiveret - det ser du via besked ikonet nederst i højre hjørne !

Derudover kan der være en fysisk knap som du tænder/slukker det trådløse med , du kan også bruge fn tasten sammen med en af F1-F10 tasterne endelig kan der være  et program der styrer on/off funktionen, hold musen over de forskellige ikoner i taskbaren for at finde den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2018 - 20:37 #2
Jeg har fundet manualen til din maskine på nettet.
Den ligger som PDF-fil. Når du har klikket ind på linket herunder, så rul ned til Side 74 i manualen. Der står noget om WI-FI.

  https://static.bhphotovideo.com/lit_files/104959.pdf
Avatar billede bpb Seniormester
03. maj 2018 - 20:48 #3
Rigtigt!  Manualen til Acer Es1-711 kan læses online.  På side 14, i afsnittet "Hotkeys", finder man:

<Fn> + <F3>  [Wi-Fi ikon]  Airplane Mode:  Turns on / off the computer's network devices.  (Network devices vary by configuration.)

Manualen forklarer også, at man holder Fn-tasten nede mens man trykker F3.

Betegnelsen "Airplane Mode" er ikke specielt oplysende, efter min mening.  Samme tastekombination findes på min Acer V3-571, som er nogle år gammel.  Men her kaldes den "Communication key" i brugervejledningen.

På min Acer er der også et Wi-Fi ikon på F3 tasten.  <Fn> + <F3> aktiverer en Launch Manager, hvor Wi-Fi og Bluetooth kan slås til og fra.

Og det virker.  (Har lige prøvet.)  Om det fungerer på nøjagtig samme måde på en Acer ES1-711, ved jeg ikke.  Men prøv!
Avatar billede Boejden Seniormester
03. maj 2018 - 21:26 #4
I er bare go´e
tak for hjælp
der var ingen knap, skønt Acer siger det skal der være :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2018 - 21:39 #5
Det var godt det lykkedes :-)