Avatar billede __Allan__ Seniormester
06. maj 2018 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Liste kontakter ud fra XML-backup fil fra mobiltelefon.

Hej med jer.

Min far var så uheldig at tabe sin telefon i dag, og skærmen er så defekt, at den ikke vil tage imod indtastninger.

Jeg har en gl. telefon hvor simkortet er sat over i, men min fars kontakter lå ikke på sim-kortet, men den ødelagte telefon.
Via Xperia Companion, har jeg dog kunnet lave en backup af kontakterne, som er havnet i en ret uoverskuelig XML-fil.
Øvrigt indhold på telefonen her ingen betydning.

Jeg kunne godt bruge et par timer på at finde hver enkel kontakt og nøje skrive hvert nummer ned, men tænker om der ud fra sådan en XML-fil ikke er en nem måde, blot at få listet indhold af hver kontakt ?

Filen er ukrypteret, og kan godt åbnes i en notepad, men som sagt er det for mig lidt uoverskueligt at finde samtlige kontakter.

Håber nogen har en fiks løsning, da jeg i første omgang ikke lige fik det store ud af at bruge Excel. (det skyldes dog nok mine ringe evner på området ;-) )
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2018 - 02:53 #1
Vaelg et programmeringssprog, start med at kode.

Logikken maa vaere simpel:
* laes XML fil ind i DOM trae
* find de data du vil have og skriv dem ud
07. maj 2018 - 11:42 #2
Excel kan læse xml filer
Avatar billede falster Ekspert
07. maj 2018 - 13:33 #3
#2: Eller: Hvis du har mulighed for det, prøv at importere den i Access.

Muligvis kommer der en brugbar struktur ud af det - og det kræver ikke særligt Accesskendskab at importere en fil.

Ellers kan du måske opnå det sammen som #1 ved at finde en egnet XML parser på nettet. Men det er vist en jungle. Søgning på det med fed giver ca. 4,5 mio. hits. Du kan måske raffinere ved at tilføje "Xperia Companion" e.l.
07. juni 2018 - 11:37 #4
Er du kommet videre?
Avatar billede __Allan__ Seniormester
10. juni 2018 - 23:15 #5
Både og... kunne se at jeg hurtigt ville bruge lang tid på at finde forholdsvist få numre.
Det viste sig at være opkaldsloggen jeg havde lokaliseret som xlm.

Min far har fået rekonstrueret sine kontakter på anden vis.
- men tak fordi du fulgte op på det ;-)
11. juni 2018 - 06:56 #6
Super - det er god stil at markere spørgsmålet lukket, så folk ikke tror, at der er behov for yderligere hjælp.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
11. juni 2018 - 21:17 #7
Beklager, det har jeg aldrig tænkt på...
Så har jeg da lige nogle tråde jeg skal ind og have lukket.

Tak for at gøre mig opmærksom på dette!