Avatar billede kodak Mester
07. marts 2020 - 01:19 Der er 2 kommentarer

ZIP > XML > HTML

Jeg har en ZIP fil som indeholder nogle xml filer og nogle billeder
- projekt.zip
- - "project.icw" (xml fil!)
- - "tecproject.icz" (zip fil!)
- - - "ihcproject" (xml fil!)
- - images
- - - bg.png
- - - ANDRE BILLEDER

Jeg vil gerne ha udlæst "project.icw" som værendene en xml fil.
Har prøvet:

$zip = zip_open("Project.icz"); if ($zip) { while ($zip_entry = zip_read($zip)) { echo "<p>Name: " . zip_entry_name($zip_entry) . "<br>"; if (zip_entry_name($zip_entry) == 'project.icw') { if (zip_entry_open($zip, 'project.icw')) { echo "File Contents:<br>"; $contents = zip_entry_read($zip_entry); echo "$contents<br>"; zip_entry_close($zip_entry); } } echo "</p>"; } zip_close($zip); }

Men den akseptere ikke "icw" fil.

I xml filen har jeg to grupper jeg skal bruge.
Gruppe 1 indeholder navne med 4 tilhørendene billeder til.

<icwproject name="" version="2">
    <images>
        <image active="mail_active.png" id="mail" inactive="mail_inactive.png" noresource="mail_noresource.png" preview="mail_preview.png"/>
        <image active="scenelink_active.png" id="scenelink" inactive="scenelink_inactive.png" noresource="scenelink_noresource.png" preview="scenelink_preview.png"/>
        <image file="skov_pro_800x600.png" id="skov_house_800x600.png"/>
    </images>

Den anden gruppe indeholder:
"ikoners placering X Y placering"
"Ikoners titel"
"ikoners størrelse"
"ikoners id"

<icwproject name="" version="2">
    <images>
    </images>
    <scenes>
        <scene name="SceneTitle" type="pc">
            <description>Beskrivelse</description>
            <imageref id="skov_pro_800x600.png"/>
            <sceneelements>
                <resourcebinaryelement name="ICON TITLE" x="330" y="117">
                    <imageref id="scenelink"/>
                    <format fontscaling="50" imagescaling="70" labelcolor="#000000" labelposition="top"/>
                    <master rid="5e55d"/>
                </resourcebinaryelement>

det er hvad jeg prøver at få hevet ud.

Så jeg kan se det i et grid:

<div class="draggable ui-draggable drag-icon" style="left:X_POSpx; top:Y_POSpx;">
            <div class="drag-icon-img_100" style="background-image: url('icon/scenelink_inactive.gif');"></div>
            <div title="ICON_ID">ICON_TITLE</div>
        </div>

Arne_v hjalp mig engang tilbage i 11 med at få noget ligendene til at køre med Flash AS men kan ikke længer læse disse filer.
Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2020 - 08:47 #1
Hvad mener du med at den ikke "accepterer" en icw fil? Hvilken fejl får du?
Avatar billede kodak Mester
07. marts 2020 - 10:41 #2
Der kommer ingen fejl, den viser bare ikke indholdet.
men omdøber jeg den til xml er der ingen problemer længere.